אין להתייחס ל-ADHD כאל הפרעה

לחצו כדי להאזין לפריט

The Economist (2024). ADHD should not be treated as a disorder. The Economist, London: The Economist Newspaper NA, Inc.

כיום מתייחסים ל-ADHD כמשהו שיש לך או שאין לך. לגישה בינארית זו לאבחון יש שתי תוצאות. הראשונה היא שטיפול בכולם כאילו הם חולים ממלא את מערכות הבריאות. רשימות ההמתנה להערכות ADHD באנגליה הן עד עשר שנים ארוכות; מערכת החינוך המיוחד מתוחה עד הקצה. התוצאה השנייה מתרחשת כאשר ADHD מטופל כליקוי שצריך לתקן. זה מוביל לבזבוז נורא של פוטנציאל אנושי. לכפות על עצמך להתאים ל"נורמלי" זה מתיש ויכול לגרום לחרדה ודיכאון.

למאמר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא ADHD

הראייה הבינארית של ADHD כבר לא נתמכת על ידי המדע. חוקרים הבינו שאין דבר כזה "מוח ADHD". המאפיינים של ADHD - בעיות קשב, אימפולסיביות, קושי בארגון חיי היומיום - משתרעים על פני ספקטרום רחב של חומרה, בדומה מאוד לתכונות אנושיות רגילות.

עבור רוב האנשים עם ADHD, התסמינים מספיק קלים כדי להיעלם כאשר הסביבה שלהם מותאמת לחוזקות שלהם. במקום לנסות להפוך אנשים ל"נורמליים", זה יותר הגיוני - וזול יותר - להתאים כיתות ומקומות עבודה כדי להתאים למגוון הנוירוני.

בפורטסמות', בדרום אנגליה, מורים הוכשרו להעריך את פרופיל של ילד על מאפיינים הכוללים דיבור, רמות אנרגיה, קשב והסתגלות. המטרה היא למצוא איפה ילדים צריכים תמיכה (להיות מוסחים בקלות) ואיפה יש להם חוזקות (להיות לומד חזותי), מבלי לאבחן אותם במשהו מסוים.

ארגון שיעורים המשלב ישיבה, עמידה ועבודה בקבוצות היא דרך אחת להקל על תלמידים עם מאפייני ADHD. חופש גדול יותר לבחור מתי להגיע לבית הספר או לעבודה יכול לעזור לאלה שמותשים מעומס חושי במהלך הלחץ של הבוקר. סיכומים בנקודות של שיעורים או תזכירי עבודה, אוזניות מבטלות רעש ופינות שקטות יכולים לעזור, גם כן.

דברים כאלה צריכים להיות זמינים באופן אוניברסלי בבית הספר ובעבודה. הבנה גדולה יותר של המגוון האנושי תפחית בריונות בבתי ספר ותעזור למנהלים להבין שאנשים יכולים להיות גרועים בפגישות גדולות או כיתות רועשות, אבל מצטיינים בדברים כמו ריבוי משימות ופעילויות חזותיות או חוזרות הדורשות תשומת לב לפרטים. שימוש בכישרונות שלהם בחוכמה משמעו האצלת מה שהם לא יכולים לעשות היטב לאחרים. תרבות שמכילה הבדלים תעזור לאנשים להשיג יותר ולהפיק יותר מהחיים.

 


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    נקודה מעניינת למחשבה. יחד עם זאת, האם מדובר במאמר אקדמי או כתבה בעיתון?

    פורסמה ב 31/01/2025 ע״י עידו מגן
    מה דעתך?
לחצו כדי להאזין לפריט

The Economist (2024). ADHD should not be treated as a disorder. The Economist, London: The Economist Newspaper NA, Inc.

כיום מתייחסים ל-ADHD כמשהו שיש לך או שאין לך. לגישה בינארית זו לאבחון יש שתי תוצאות. הראשונה היא שטיפול בכולם כאילו הם חולים ממלא את מערכות הבריאות. רשימות ההמתנה להערכות ADHD באנגליה הן עד עשר שנים ארוכות; מערכת החינוך המיוחד מתוחה עד הקצה. התוצאה השנייה מתרחשת כאשר ADHD מטופל כליקוי שצריך לתקן. זה מוביל לבזבוז נורא של פוטנציאל אנושי. לכפות על עצמך להתאים ל"נורמלי" זה מתיש ויכול לגרום לחרדה ודיכאון.

למאמר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא ADHD

הראייה הבינארית של ADHD כבר לא נתמכת על ידי המדע. חוקרים הבינו שאין דבר כזה "מוח ADHD". המאפיינים של ADHD - בעיות קשב, אימפולסיביות, קושי בארגון חיי היומיום - משתרעים על פני ספקטרום רחב של חומרה, בדומה מאוד לתכונות אנושיות רגילות.

עבור רוב האנשים עם ADHD, התסמינים מספיק קלים כדי להיעלם כאשר הסביבה שלהם מותאמת לחוזקות שלהם. במקום לנסות להפוך אנשים ל"נורמליים", זה יותר הגיוני - וזול יותר - להתאים כיתות ומקומות עבודה כדי להתאים למגוון הנוירוני.

בפורטסמות', בדרום אנגליה, מורים הוכשרו להעריך את פרופיל של ילד על מאפיינים הכוללים דיבור, רמות אנרגיה, קשב והסתגלות. המטרה היא למצוא איפה ילדים צריכים תמיכה (להיות מוסחים בקלות) ואיפה יש להם חוזקות (להיות לומד חזותי), מבלי לאבחן אותם במשהו מסוים.

ארגון שיעורים המשלב ישיבה, עמידה ועבודה בקבוצות היא דרך אחת להקל על תלמידים עם מאפייני ADHD. חופש גדול יותר לבחור מתי להגיע לבית הספר או לעבודה יכול לעזור לאלה שמותשים מעומס חושי במהלך הלחץ של הבוקר. סיכומים בנקודות של שיעורים או תזכירי עבודה, אוזניות מבטלות רעש ופינות שקטות יכולים לעזור, גם כן.

דברים כאלה צריכים להיות זמינים באופן אוניברסלי בבית הספר ובעבודה. הבנה גדולה יותר של המגוון האנושי תפחית בריונות בבתי ספר ותעזור למנהלים להבין שאנשים יכולים להיות גרועים בפגישות גדולות או כיתות רועשות, אבל מצטיינים בדברים כמו ריבוי משימות ופעילויות חזותיות או חוזרות הדורשות תשומת לב לפרטים. שימוש בכישרונות שלהם בחוכמה משמעו האצלת מה שהם לא יכולים לעשות היטב לאחרים. תרבות שמכילה הבדלים תעזור לאנשים להשיג יותר ולהפיק יותר מהחיים.

 


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    נקודה מעניינת למחשבה. יחד עם זאת, האם מדובר במאמר אקדמי או כתבה בעיתון?

    פורסמה ב 31/01/2025 ע״י עידו מגן
    מה דעתך?