50 שנה של מדידת יצירתיות בקרב ילדים


NPR, הרדיו הלאומי בארה"ב, פרסם לאחרונה כתבה אודות ההיסטוריה של מבחני יצירתיות, והחשיבות שלהם בהווה. בכתבה מרואיינים מספר אנשי מקצוע, ביניהם ג'יימס קטרל, שנשאל: "מדוע חשוב למדוד יצירתיות?"

"התשובה הפשוטה" הוא אומר, " אם החברה, עולם העסקים ומערכת החינוך דורשים את זה (יצירתיות), אז כדאי לדעת איך למדוד את זה ומתי זה קורה. אם אין לנו דרך למדוד את זה אנחנו פשוט מנחשים". מלבד אודיו, לכתבה של אליזבת' בלייר (שהיא אחת מתוך שלוש, הנוגעות בקשרים שבין חינוך ואומנות) יש גרסה בטקסט.

פרופסור ג'יימס קטרל מדווח כי על תהליך מעניין : תלמידים בבתי הספר היסודיים הגיעו גבוה יותר במדדי היצירתיות (The Torrance Test ) בהשוואה לתלמידי בתי הספר התיכוניים . ההסבר שלו הוא שבתי ספר תיכוניים פועלים בגישה שחונקת את היצירתיות של התלמידים המגיעים אליהם.

קישור לפורטל הגורם האנושי

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    ככל שמתקדמים במסלול הלימודים כך הולכת היצירתיות ונחנקת. היצרתיות הרבה ביותר נמצאת בגן כי היא טבעית ונטולת לחצים ובחינות. בהמשך ככל שעול הבחינות והציונים נעשה רב יותר ומעיק יותר הולכת הסקרנות ואיתה היצרתיות ופוחתת. הכול נמצאים בריצה מטורפת להספיק את החומר.

    פורסמה ב 23/05/2013 ע״י ד"ר יוסף אבינון

    ככל שמתקדמים במסלול הלימודים כך הולכת היצירתיות ונחנקת. היצירתיות הרבה ביותר נמצאת בגן כי היא טבעית ונטולת לחצים ובחינות. בהמשך ככל שעול הבחינות והציונים נעשה רב יותר ומעיק יותר הולכת הסקרנות ואיתה היצירתיות ופוחתת. הכול נמצאים בריצה מטורפת להספיק את החומר.

    פורסמה ב 23/05/2013 ע״י ד"ר יוסף אבינון
    מה דעתך?
yyya