למידה במשיכה במקום למידה בדחיפה – מרחבי סיפור ודגמי גלידות
ליבוביץ', ל' (2021). " למידה במשיכה במקום למידה בדחיפה- מרחבי סיפור ודגמי גלידות", רשומה בבלוג אוריינות חזותית ודיגיטלית בכיתה
ד"ר לימור ליבוביץ', מדריכה בתחום העיצוב והטכנולוגיה בחינוך, מסבירה בבלוג שלה איך לתכנן שנת הוראה לאחר החזרה מהבית וחודשי הלמידה מרחוק. היא מציגה דרכים להישאר רלוונטיים, ומעניינים ולסחוף את התלמידים תהליך מעמיק של דעת, ניסיון והעצמה אישית. בהקשר זה היא מציגה את המונח "למידה במשיכה" - "שמטרתה לאתר את הרגע בו כל תלמיד מגלה משהו מספיק מעניין ומושך. כזה המצדיק השקעה של זמן ומאמץ כדי להעמיק ולהבין אותו. למידה במשיכה מתוך עניין יכולה להוביל להיטמעות של הלומד בתוך חוויית הלמידה באופן שגורם לאובדן תחושת זמן ומקום. זאת, מתוך תפישה כי תהליך הלמידה הוא תהליך פעיל שמונע על-ידי התלמיד או התלמידה.
ליבוביץ' פונה לתחום הפרסום והשיווק כדי להציג שלוש טכניקות למשיכת תלמידים אל החומר:
- סיפור (קצר, חזותי וברור ככל האפשר). אפשר, למשל, לספר סיפור דרך חדר בריחה.
- משחק. ילדים משחקים כל הזמן, ובתוך המשחק ניתן לשלב למידה של כמעט כל דבר.
- ויזואליזציה של הלמידה. הוויזואליזציה נחוצה מכיוון שמידע ויזואלי נתפש בצורה יעילה מאוד במוח האנושי. חיבור של המידע הוויזואלי עם מנגינה מצליח אפילו יותר לתפוש את תשומת הלב של התלמידים, להיות מעובד (בזיכרון הקצר) ולעבור לאחסון בזיכרון ארוך הטווח.
לרשומה המלאה בבלוג של ד"ר לימור ליבוביץ'
לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא המחשה ויזואלית