20 עקרונות לשיפור ההוראה והלמידה, APA
מאת: גילמור קשת
מילות מפתח:
אסטרטגיות הוראה
אקלים כיתה
בתי ספר
גני ילדים
הוראה יעילה
פסיכולוגיה חינוכית
שיפור ההוראה
תהליכי למידה
ד"ר גילמור קשת היא מדריכה ארצית. מרכזת תחום מחקר, פיתוח והערכה באגף למחוננים ולמצטיינים במשרד החינוך
האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה (APA) פרסמה לאחרונה מסמך מקיף, המונה עקרונות לשיפור ההוראה והלמידה בגן ובבית הספר ואשר מבוססים על מחקר בתחום הפסיכולוגיה (אפריל 2015). הקטגוריות העיקריות בהן עוסקים העקרונות הן:
- קוגניציה ולמידה: כיצד תלמידים חושבים ולומדים?
- מוטיבציה: מה מגביר מוטיבציה אצל התלמידים?
- הקשר חברתי ורגשי: מדוע ההקשר החברתי, יחסים בין אישיים והמצב הרגשי רלוונטיים ללמידה?
- הקשר ולמידה: כיצד אפשר לנהל את הכיתה באופן מיטבי?
- הערכה: כיצד מורים יכולים להעריך את התקדמות התלמידים?
לגבי כל עיקרון, מופיע הסבר קצר לצד המלצה ליישום על ידי המורה, כפי שניתן לקרוא במסמך המחקר המלא. ד"ר גילמור קשת מפרסמת סיכום ושכתוב לעברית של המסמך בבלוג חדש של האגף למחוננים ולמצטיינים במינהל הפדגוגי, במשרד החינוך.
לסקירה המלאה של ד"ר גילמור קשת
ראו גם:
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya