תרומת ניהול בית הספר היסודי על פי ערכים להצלחת השילוב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
מילות מפתח:
בתי ספר יסודיים
חינוך מיוחד
ניהול בית ספר
ערכים
שילוב
שילוב תלמידים
תלמידים
תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
לחצו כדי להאזין לפריט
מקור וקרדיט : הממ"ים - ירחון לקידום מנהיגות, מקצועיות, מקצוענות ומצוינות במינהל הבית-ספרי בחינוך היסודי, גיליון מס' 19 , תשס"ח .
הסקירה המועילה אשר נכתבה על ידי צוות האגף לחינוך יסודי במשרד החינוך עוסקת בתרומתו של ניהול בית הספר היסודי על פי ערכים להצלחת השילוב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. מטרות הסקירה: להכיר את מודל הניהול על פי ערכים, לעמוד על תרומת הניהול על פי ערכים לקידום השילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בסקירה מובאות עדויות של מנהלי בתי ספר יסודיים אשר הפנימו אצלם את תפיסת הניהול עפ"י ערכים. עוד עוסקת הסקירה בניהול בית ספר על פי ערכים וסוגיית השילוב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל.
ניהול על פי ערכים הוא מודל ניהול שבבסיסו עומדים הערכים. הוא מהווה כלי בהובלה אסטרטגית של ארגונים. מודל "הניהול על פי ערכים שם את האדם במרכז החשיבה הניהולית באופן מעשי ולא רק ברמה התיאורטית. מטרתו לפשט, לכוון וליצור מחויבות .המודל נותן צורה הומאנית למטרה האסטרטגית הבסיסית של הארגון תוך חתירה ליעילות מרבית. הוא מהווה מנגנון לחיזוק המחויבות. במודל זה חשיבותם של מדדים איכותיים–ערכיים, כמו: אמון, יצירתיות, כנות, שקיפות,יושרה והעזה אינה פחותה מזאת של מדדים כמותיים-כלכליים מסורתיים.
ניהול על פי ערכים אינו מחליף את השיטות האחרות, אלא מהווה נדבך נוסף בתהליך ההתפתחותי של המודלים בניהול. ניהול על פי ערכים משלים את שיטת הניהול על פי הוראות ואת שיטת הניהול על פי יעדים בכך שהוא מעניק משמעות לפעולות הארגון והפרטים בו: סביב ערכים משותפים נבנית מערכת היעדים.
סיכומו של דבר:
ניהול על פי ערכים כולל:
• בחינה של הערכים האישיים של כל אחד בארגון ושל הערכים המשותפים
• כיבוד הצרכים-הרצונות של כל אחד מהשותפים
• גיבוש הסכמה על הערכים המשותפים והתחייבות לפעול לפיהם.
ניהול על פי ערכים כולל:
• בחינה של הערכים האישיים של כל אחד בארגון ושל הערכים המשותפים
• כיבוד הצרכים-הרצונות של כל אחד מהשותפים
• גיבוש הסכמה על הערכים המשותפים והתחייבות לפעול לפיהם.


עדיין אין תגובות לפריט זה
מילות מפתח:
בתי ספר יסודיים
חינוך מיוחד
ניהול בית ספר
ערכים
שילוב
שילוב תלמידים
תלמידים
תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
לחצו כדי להאזין לפריט
מקור וקרדיט : הממ"ים - ירחון לקידום מנהיגות, מקצועיות, מקצוענות ומצוינות במינהל הבית-ספרי בחינוך היסודי, גיליון מס' 19 , תשס"ח .
הסקירה המועילה אשר נכתבה על ידי צוות האגף לחינוך יסודי במשרד החינוך עוסקת בתרומתו של ניהול בית הספר היסודי על פי ערכים להצלחת השילוב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. מטרות הסקירה: להכיר את מודל הניהול על פי ערכים, לעמוד על תרומת הניהול על פי ערכים לקידום השילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בסקירה מובאות עדויות של מנהלי בתי ספר יסודיים אשר הפנימו אצלם את תפיסת הניהול עפ"י ערכים. עוד עוסקת הסקירה בניהול בית ספר על פי ערכים וסוגיית השילוב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל.
ניהול על פי ערכים הוא מודל ניהול שבבסיסו עומדים הערכים. הוא מהווה כלי בהובלה אסטרטגית של ארגונים. מודל "הניהול על פי ערכים שם את האדם במרכז החשיבה הניהולית באופן מעשי ולא רק ברמה התיאורטית. מטרתו לפשט, לכוון וליצור מחויבות .המודל נותן צורה הומאנית למטרה האסטרטגית הבסיסית של הארגון תוך חתירה ליעילות מרבית. הוא מהווה מנגנון לחיזוק המחויבות. במודל זה חשיבותם של מדדים איכותיים–ערכיים, כמו: אמון, יצירתיות, כנות, שקיפות,יושרה והעזה אינה פחותה מזאת של מדדים כמותיים-כלכליים מסורתיים.
ניהול על פי ערכים אינו מחליף את השיטות האחרות, אלא מהווה נדבך נוסף בתהליך ההתפתחותי של המודלים בניהול. ניהול על פי ערכים משלים את שיטת הניהול על פי הוראות ואת שיטת הניהול על פי יעדים בכך שהוא מעניק משמעות לפעולות הארגון והפרטים בו: סביב ערכים משותפים נבנית מערכת היעדים.
סיכומו של דבר:
ניהול על פי ערכים כולל:
• בחינה של הערכים האישיים של כל אחד בארגון ושל הערכים המשותפים
• כיבוד הצרכים-הרצונות של כל אחד מהשותפים
• גיבוש הסכמה על הערכים המשותפים והתחייבות לפעול לפיהם.
ניהול על פי ערכים כולל:
• בחינה של הערכים האישיים של כל אחד בארגון ושל הערכים המשותפים
• כיבוד הצרכים-הרצונות של כל אחד מהשותפים
• גיבוש הסכמה על הערכים המשותפים והתחייבות לפעול לפיהם.


עדיין אין תגובות לפריט זה