תרבות ארגונית של בית-הספר
מאת: אבי צפרוני
לחצו כדי להאזין לפריט
העובדים בבית הספר ותלמידיו הם המקור העיקרי להתפתחותן של תת-תרבויות שונות בתוך בית הספר, שכן הם אוכלוסייה מגוונת המפולגת מבחינה תפקודית לקבוצות שונות בעלות ערכים ונורמות משלהם. תת-התרבות של התלמידים רחוקה מתת-התרבות של המורים, למרות שמדובר באותו בית ספר. בבית הספר יש בעת ובעונה אחת פסיפס של תת-תרבויות שלעתים מתנגשות זו בזו. על מנת שהתרבות הארגונית של בית הספר תהיה מותאמת לצורכי הסביבה. בסביבה דינמית משתנה צריכה התרבות הארגונית של בית הספר לשים דגש על ערכים כמו: חדשנות, יזמות.
ראה גם :
מאת: אבי צפרוני
לחצו כדי להאזין לפריט
העובדים בבית הספר ותלמידיו הם המקור העיקרי להתפתחותן של תת-תרבויות שונות בתוך בית הספר, שכן הם אוכלוסייה מגוונת המפולגת מבחינה תפקודית לקבוצות שונות בעלות ערכים ונורמות משלהם. תת-התרבות של התלמידים רחוקה מתת-התרבות של המורים, למרות שמדובר באותו בית ספר. בבית הספר יש בעת ובעונה אחת פסיפס של תת-תרבויות שלעתים מתנגשות זו בזו. על מנת שהתרבות הארגונית של בית הספר תהיה מותאמת לצורכי הסביבה. בסביבה דינמית משתנה צריכה התרבות הארגונית של בית הספר לשים דגש על ערכים כמו: חדשנות, יזמות.
ראה גם :
לפריט זה התפרסמו 1 תגובות
שלום רב,אני סטודנטית באו"פ ועושה עבודה סמינריונית בנושא תרבות ארגונית פתוחה מול סגורה בבתי ספר דתיים. הייתי שמחה לדעת אם תוכל להמליץ על מאמרים בנושא תרבות בי"ס פתוחה/סגורה והאם אתה מכיר מאמרים על מחקרים של תרבות בית ספר במוסדות דתיים עדיף גילאי תיכון. תודה מראש, רחל
פורסמה ב 13/05/2012
ע״י רחל בר חמא
שלום רב,אני סטודנטית באו"פ ועושה עבודה סמינריונית בנושא תרבות ארגונית פתוחה מול סגורה בבתי ספר דתיים. הייתי שמחה לדעת אם תוכל להמליץ על מאמרים בנושא תרבות בי"ס פתוחה/סגורה והאם אתה מכיר מאמרים על מחקרים של תרבות בית ספר במוסדות דתיים עדיף גילאי תיכון. תודה מראש, רחל