תיאורית "האינטלגנציות המרובות": התווית דרך לשיטות הוראה-למידה והערכה חלופית במוט"ב
מאת: מרים וליצקר
מילות מפתח:
אינטליגנציה
דרכי הוראה
דרכי ייצוג
מטלות ביצוע אותנטיות
שיטות הוראה
שיטות הוראה חלופיות
תבחיני הערכה
תהליכים קוגנטיביים
תיאוריות
תיאוריות למידה
תיאורית "האינטלגנציות המרובות"
מקור: משרד החינוך והתרבות, חוזר הפיקוח על מדע וטכנולוגיה בחברה- מוט"ב, 2, הפיקוח על הוראת מוט"ב.
ראו המאמר מצורף מצד ימין
במאמר מוצגים בצורה שיטתית ממדי האינטליגנציה (לפי גרדנר), מאפייניהם ודוגמאות לפעילויות לימוד /מטלות ולחלופות להערכה לכל אינטליגנציה. כמו מציג המאמר המעולה של ד"ר מרים וליצקר את הסוגיה של מטלת ביצוע אוטנטית העשויה לשמש תשתית להערכה חלופית רב ממדית. מוצגות בצורה בהירה ומדגימה דוגמאות לדרכי עבודה במטלת ביצוע אותנטית לפי תיאוריית האינטליגנציות המרובות. במבנית מובאות הצעות מועילות לדרכי עבודה על משימות לימוד או על מטלות ביצוע ולהצגתן. את דרכי העבודה אפשר להחיל בכל נושא ובכל מבנית (בתחומי המדע והטכנולוגיה).
yyya
איפה מצורף המאמר עצמו?
אשמח לדעת היכן ומתי פורסם המאמר ואת הפריטים הביביליוגרפיים שלו. אני מעוניינת להשתמש בו לסקירת ספרות ולא מצאתי מידע זה.תודה מראשליטל.
אשמח למאמרים בנושא אינטלגנציות מרובות
אשמח למאמרים בנושא אינטלגנציות מרובות
שלום תמר,פורטל מס"ע אינו מספק מאמרים וחומרים נוספים מעבר למה שמתפרסם באתר.בברכה,צוות הפורטל