תגמול, הנעה למשימה, יצירתיות והוראה: לקראת בחינה בין-תרבותית

Beth A. Hennessey. "Reward, Task Motivation, Creativity and Teaching: Towards a Cross-cultural Examination", Teachers College Record Volume 117 Number 10, 2015, p. 1-28.

מחנכים משתמשים זה זמן רב בתמריצים חיצוניים או במגבלות הכוללים את ההבטחה לתגמול או את הציפייה להערכה כדי להניע תלמידים. בעוד שתמריצים חיצוניים מסייעים, בפועל, להבטיח שעבודה תתבצע ותיעשה בזמן, יש להפעיל זהירות כאשר יצירתיות מונחת על כף המאזניים.

במצבי הוראה ולמידה שבהם קיימת תשובה אחת "נכונה" ודרך טובה ביותר אחת לפתרון, תמריצים חיצוניים עשויים להיות יעילים ביותר. אולם, כאשר מוצגות בפני תלמידים פעילויות ובעיות פתוחות יותר, נמצא כי אותם תמריצים חיצוניים הורסים את ההנעה הפנימית והיצירתיות של תלמידים מערביים.

לנוכח תגמול מצופה או הערכה על ביצוע, תלמידים אינם צפויים ליטול סיכונים ונוטים שלא להתמלא מהתרגשות לגבי למידה אשר תאפשר להם להתמיד במשימות מאתגרות עד להשגת תוצאה יצירתית. המחברת סוקרת את מורכבויות הקשר בין הנעה למשימה ובין תוצאות הביצוע ובוחנת את ההשלכות הבין-תרבויות.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

תנאים ללמידה משמעותית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya