שימוש לא-אקדמי באינטרנט בכיתה מקושר באופן שלילי ללמידה בכיתה ללא קשר ליכולת האינטלקטואלית
Ravizza, Susan M.; Hambrick, David Z.; Fenn, Kimberly M. "Non-academic internet use in the classroom is negatively related to classroom learning regardless of intellectual ability", Computers & Education. Vol. 78, p109-114.
השימוש במחשבים ניידים ובטלפונים ניידים בכיתה גובר, אך קיים מחקר מועט המעריך האם מכשירים אלה יוצרים הסחת דעת המפחיתה למידה. יתר על כן, התרומה של יכולת אינטלקטואלית לקשר בין למידה לבין השימוש במכשיר נייד לא נחקרה באופן יסודי.
כדי לגשר על פער זה, הסטודנטים בשיעור למבוא לפסיכולוגיה ענו על סקר לגבי משך השימוש ותדירות השימוש שלהם במכשירים ניידים שונים בכיתה.
השימוש באינטרנט חזה באופן שלילי את ציוני המבחן ותרם לניבוי של למידה בכיתה, מעבר למידת היכולת האינטלקטואלית.
בנוסף, הסטודנטים התייחסו בביטול להשפעה של שימוש במכשירים ניידים על למידה לאורך זמן. בצמוד לכך, הסטודנטים בעלי היכולת האינטלקטואלית דיווחו על שימוש רב יותר באינטרנט בכיתה לאורך הזמן.
לפיכך, שיעורים גבוהים יותר של שימוש באינטרנט קושרו לציונים נמוכים יותר במבחן והאמונות של הסטודנטים לגבי קשר זה לא שיקפו את יכולתם לבצע מספר משימות בו-זמנית באופן אפקטיבי.