שימוש בסיפור הקשר ככלי הממנף למידה משמעותית בקרב תלמידים תת-משיגים במתמטיקה, השוואה בין מתווך ויזואלי לבין מתווך טקסטואלי
מאת: יפעת בן -דוד קוליקנט , אורית ברוזה
מילות מפתח:
דרכי הוראה
הוראת מתמטיקה
וידאו
סביבת הוראה-למידה
סיפור
סרטי וידאו
שיח מתמטי
שיטות הוראה
תהליכי למידה
תלמידים חלשים
תלמידים תת-הישגיים
לחצו כדי להאזין לפריט
מקור וקרדיט:
אורית ברוזה , יפעת בן-דוד קוליקנט. "שימוש בסיפור הקשר ככלי הממנף למידה משמעותית בקרב תלמידים תת-משיגים במתמטיקה: השוואה בין מתווך ויזואלי דינמי לבין מתווך טקסטואלי, " דפים , גיליון מס' 50, ע"ע 220-249.
בתכנית הייחודית "להבין פלוס" המיועדת לתלמידים הנמצאים בסיכון לתת-הישגיות במתמטיקה בבתי הספר היסודיים, נלמדת המשמעות המתמטית של הפרוצדורות המתמטיות בעזרת סיפורי הקשר הלקוחים מעולם התלמידים. מחקר זה בחן חידוש בתכנית: שינוי תיווך הסיפור מטקסט לסרטון וידאו באינטראקציה עם המנחה. השינוי הוצע בעקבות דיווחי מורים, כי תלמידים מתקשים לזכור את טקסט הסיפור. בניתוח תמליל האינטראקציה הלימודית נמצא כי אף תלמיד לא אזכר את הסיפור מיוזמתו. עם הזאת , הקבוצה שנחשפה לסרטו הווידאו הצליחה, בסיוע המנחה, להיזכר בסיפור ולשנות את השיח משיח טכני לשיח על משמעות, ואילו בקבוצה האחרת השינוי היה קטן יותר (אורית ברוזה , יפעת בן-דוד קוליקנט).
מאת: יפעת בן -דוד קוליקנט , אורית ברוזה
מילות מפתח:
דרכי הוראה
הוראת מתמטיקה
וידאו
סביבת הוראה-למידה
סיפור
סרטי וידאו
שיח מתמטי
שיטות הוראה
תהליכי למידה
תלמידים חלשים
תלמידים תת-הישגיים
לחצו כדי להאזין לפריט
מקור וקרדיט:
אורית ברוזה , יפעת בן-דוד קוליקנט. "שימוש בסיפור הקשר ככלי הממנף למידה משמעותית בקרב תלמידים תת-משיגים במתמטיקה: השוואה בין מתווך ויזואלי דינמי לבין מתווך טקסטואלי, " דפים , גיליון מס' 50, ע"ע 220-249.
בתכנית הייחודית "להבין פלוס" המיועדת לתלמידים הנמצאים בסיכון לתת-הישגיות במתמטיקה בבתי הספר היסודיים, נלמדת המשמעות המתמטית של הפרוצדורות המתמטיות בעזרת סיפורי הקשר הלקוחים מעולם התלמידים. מחקר זה בחן חידוש בתכנית: שינוי תיווך הסיפור מטקסט לסרטון וידאו באינטראקציה עם המנחה. השינוי הוצע בעקבות דיווחי מורים, כי תלמידים מתקשים לזכור את טקסט הסיפור. בניתוח תמליל האינטראקציה הלימודית נמצא כי אף תלמיד לא אזכר את הסיפור מיוזמתו. עם הזאת , הקבוצה שנחשפה לסרטו הווידאו הצליחה, בסיוע המנחה, להיזכר בסיפור ולשנות את השיח משיח טכני לשיח על משמעות, ואילו בקבוצה האחרת השינוי היה קטן יותר (אורית ברוזה , יפעת בן-דוד קוליקנט).
לפריט זה התפרסמו 10 תגובות
שלום מורןהגיליון המלא של דפים נמצא בקישור הבא:http://www.mofet.macam.ac.il/ktiva/dapim/Documents/dapim50.pdf
פורסמה ב 16/08/2017
ע״י צוות פורטל מס"ע
אשמח לקבל את המאמר המלא במיילתודה רבה
פורסמה ב 15/08/2017
ע״י מורן
מעוניינת לקבל את המאמר המלא שימוש בסיפור הקשר ככלי הממנף למידה משמעותית בקרב תלמידים תת-משיגים במתמטיקה, השוואה בין מתווך ויזואלי לבין מתווך טקסטואליתודה יעל בינדר
פורסמה ב 12/08/2015
ע״י יעל בינדר
מעונינת לקבל את המאמר המלא.תודה רבה
פורסמה ב 19/04/2015
ע״י סמדר חזו
האם יש אפשרות לקבל את המאמר המלא? תודה ענת
פורסמה ב 08/07/2014
ע״י ענת אטרושי
האם יש אפשרות לקבל את המאמר המלא? תודה ענת
פורסמה ב 08/07/2014
ע״י ענת אטרושי
אשמח לקבל את המאמר בדואר האלקטרוני.תודה רבה.
פורסמה ב 26/02/2014
ע״י שרה אהרוני
אשמח לקבל מאמר מלא באימלתודהתקוה
פורסמה ב 09/02/2014
ע״י תקוה עובדיה
אודה על שליחת המאמר המלא במייל.אורנה
פורסמה ב 24/07/2013
ע״י אורנה פבסנר
אשמח לקבל את כל המאמר
פורסמה ב 27/04/2013
ע״י אורית נח
שלום מורןהגיליון המלא של דפים נמצא בקישור הבא:http://www.mofet.macam.ac.il/ktiva/dapim/Documents/dapim50.pdf
אשמח לקבל את המאמר המלא במיילתודה רבה
מעוניינת לקבל את המאמר המלא שימוש בסיפור הקשר ככלי הממנף למידה משמעותית בקרב תלמידים תת-משיגים במתמטיקה, השוואה בין מתווך ויזואלי לבין מתווך טקסטואליתודה יעל בינדר
מעונינת לקבל את המאמר המלא.תודה רבה
האם יש אפשרות לקבל את המאמר המלא? תודה ענת
האם יש אפשרות לקבל את המאמר המלא? תודה ענת
אשמח לקבל את המאמר בדואר האלקטרוני.תודה רבה.
אשמח לקבל מאמר מלא באימלתודהתקוה
אודה על שליחת המאמר המלא במייל.אורנה
אשמח לקבל את כל המאמר