שיטת הוראה מאותגרת בעיות (problem-based learning ), הערך המוסף מבחינת יצירת קהילת לומדים

.Baturay, Meltem HuriBay, Omer Faruk , "The Effects of Problem-Based Learning on the Classroom Community Perceptions and Achievement of Web-Based Education Students" , Computers & Education, v55 n1 p43-52 Aug 2010.
כחלק מתוכנית פיתוח מקיפה באוניברסיטאות התורכיות נערכים שם בשנים האחרונות מאמצים להגביר השילוב של האינטרנט ושיטות ההוראה המתוקשבות המתקדמות  בפקולטות שונות.  לאחרונה נתפרסם בכתב העת השפיט  Computers & Education מאמר של חוקרים תורכיים המציגים את היתרונות של שיטות ההוראה החדשניות והפדגוגיה החדשנית ששולבו לליבת הלימודים בפקולטה למינהל עסקים שם . אחת מדרכי ההוראה החדשניות שננקטה בתהליך הלמידה המתוקשב היא שיטת הוראה מאותגרת בעיות (problem-based learning ) אשר יושמה כחלק מהוראה ולמידה בקורסים מתוקשבים בלמידה מרחוק. ממצאי המחקר מלמדים כי שיטת הלמידה מאותגרת הבעיות בסביבה מתוקשבת אינה רק אמצעי להשבחה קוגניטיבית של הסטודנטים , אלא דרך להגברת השייכות של הלומדים לקהילת לומדים. הסטודנטים שלמדו בשיטת למידה מאותגרת בעיות לא רק הצליחו יותר בלימודיהם אלא גם תפקדו טוב יותר כחלק מקהילת לומדים המחויבת ללמידה שיתופית מקוונת.
ראה גם :

קורס מקוון על פדגוגיות מקוונות בתפיסה פעילה ודילמות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya