רפורמה חינוכית אשר הצליחה
בדרך כלל אנו נתקלים בדיווחי עיתונים ובמאמרים מלומדים המסבירים מדוע רפורמות בחינוך במדינות שונות נכשלו ומה הלקחים שניתן להפיק מכך. לשם שינוי, התפרסם עתה ספר חדש בארה"ב המתעד דווקא סיפור הצלחה של רפורמה חינוכית. הספר מתאר את גורמי ההצלחה (שעליהם אין חולקים היום בארה"ב) של הרפורמה בבתי הספר הציבוריים בלוס אנג'לס. הכוונה למעשה לרפורמה שמאחוריהם עמדו שני גורמים LEARN וLAAMP. כמו כל רפורמה בחינוך הגורמים שאפשרו את ההצלחה הם הכוחות החברתיים והדינאמיקה של הכוחות הפוליטיים. הספר מקדיש בפרקים הראשונים ניתוחים של גורמים אלו ובהמשך מתייחס גם לשיקולים החינוכיים והפדגוגיים וההיערכות בבתי הספר. למי שמתעניין בדינאמיקה של תהליכי שינוי מרחביים בחינוך יכול ספר חשוב זה להוסיף תובנות לידע הקיים על רפורמות בחינוך.
מקור וקרדיט :
סקירת הביקורת התפרסמה בCHOICE , הפרסום התקופתי המוערך לביקורות ספרים.
הביקורת נכתבה על ידי : Kerchner, Charles Taylor
Learning from L.A.: institutional change in American public education
S H Minner. Choice. Middletown:Jul 2009. Vol. 46, Iss. 11, p. 2174 (1 pp.)
S H Minner. Choice. Middletown:Jul 2009. Vol. 46, Iss. 11, p. 2174 (1 pp.)
קישור ( לאמזון) .
ראה גם : מבחר מאמרים ומחקרים על רפורמה בחינוך בפורטל מס"ע
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya