רב מכר טוב, לשם שינוי
הרפז, י' (דצמבר, 2014). "רב מכר טוב, לשם שינוי", ביקורת ספר. הד החינוך, פ"ט(2), 115.
דניאל וילינגהם, למה תלמידים לא אוהבים את בית הספר? ואיך אפשר לגרום להם לאהוב אותו?, בתרגום יניב פרקש, ידיעות ספרים, 2014
"ריבוי חסידים לשיטה", כתב ניטשה, "אינו בהכרח עדות נגדה". כלומר, חיבה המונית למושא כלשהו — ספר למשל — אינה מעידה בהכרח על נחיתותו; בדרך כלל כן, אבל לא תמיד. בקיצור, רב מכר אינו בהכרח ספר רע. רב המכר של וילינגהם הוא ספר מצוין. וילינגהם, חוקר מוח וקוגניציה מהמחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת וירג'יניה, מתאר תשעה מאפיינים יסודיים של המוח והחשיבה ומפיק מהם עקרונות מנחים להוראה. הספר כתוב בחוכמה ובחן, ומתוך אמפתיה רבה למורים. ספר מענג ומועיל.
הספר נבחר על ידי קרן טראמפ, מכון ברנקו וייס וידיעות ספרים לפתוח סדרת ספרים חדשה בחינוך — "הוראה איכותית" (גילוי נאות: אני העורך המדעי שלה); סדרה עם הפנים למורים. הסדרה "הוראה איכותית" מפרסמת ספרים, תרגום ומקור, היכולים לסייע למורים לשפר את הוראתם. התענגו על ספרו של וילינגהם. הספר הבא בסדרה תובעני יותר — ספרו של ג'ון האטי "למידה נראית למורים".
ראו גם: