קשרי משפחה – מסגרות חינוך בגיל הרך ( גן –ג) ': תמונת מצב והמלצות של הועדה לנושא קשרי משפחה-מסגרת חינוך בגיל הרך ( גן-ג')
מאת: צ'רלס גרינבאום , דבורה פריד
מילות מפתח:
בתי ספר יסודיים
גני ילדים
הורים
חינוך בגיל הרך
חינוך קדם יסודי
מאפיינים קהילתיים
משפחה
קהילה
מקור וקרדיט :
גרינבאום , צ'רלס. פריד, דבורה ( עורכים) . קשרי משפחה – מסגרות חינוך בגיל הרך ( גן –ג')" תמונת מצב והמלצות של הועדה לנושא קשרי משפחה-מסגרת חינוך בגיל הרך ( גן-ג') וזיקתם להתפתחות הילד ולהצלחתו במערכת החינוך. האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים , ירושלים , 2011 .
וועדת המומחים של היזמה למחקר יישומי בחינוך, בראשות פרופ' צ'רלס גרינבאום מהאוניברסיטה העברית בירושלים, השלימה את החיבור המסכם את עבודתה, קשרי משפחה-מסגרת חינוך בגיל הרך (גן-ג'). הוועדה הוקמה כדי לבדוק אם וכיצד ניתן לשפר את מצבם של התלמידים בחברה הישראלית, במיוחד בגיל הרך ( 3-8) , על ידי שיתוף ההורים בנעשה בגנים ובבתי הספר. המסקנה המרכזית של המסמך היא שיש לקדם שינוי במערכת החינוך בגיל הרך במדינת ישראל על מנת לשפר את שיתופי הפעולה בין המשפחה למערכת החינוך ולהבנות אותם הן ברמה של מדיניות-על והן ברמה המקומית. שיתוף פעולה בין המשפחה למערכת החינוך תורם להתפתחות הילד ורווחתו, ואילו קונפליקטים ונתקים בין המערכות פוגעים בהתפתחות הילד ובהצלחתו במערכת החינוך. פרק 4 במסמך עוסק בהכשרה של עובדי מערכת החינוך לקשר ושותפות עם הורים ולהתערבויות פסיכו-חינוכיות : סקירת תכני קורסים קיימים , המלצות והצעות (גרינבאום , צ'רלס. פריד, דבורה) .
yyya
על שיתוף הורים בחינוך ראו "מדריך לניהול עבודת בית הספר וההורים" בקישור http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/EB98CFDC-B370-4D31-8009-99BCE793383A/109309/madrichNiholGreadNEW.pdf