קורסים פתוחים מקוונים מרובי משתתפים כבסיס לידע של מורים

 

Donitsa-Schmidt, S., & Topaz, B. (2018). Massive open online courses as a knowledge base for teachers. Journal of Education for Teaching, 44, 608-620

מאמר זה מתאר מחקר, שנערך בישראל, שבמסגרתו הוצע למתכשרים בהוראה ללמוד בקורסים פתוחים מקוונים מרובי משתתפים (Massive Open Online Courses) בשפה אנגלית במגוון נושאים: חינוך, פדגוגיה, מדעים דיסציפלינריים. ההשתפות בקורסים נעשתה בתמורה לזיכוי בנקודות. המאמר בחן עמדות של 84 המשתתפים בקורסים ביחס לחוויית הלמידה בפלטפורמה זו. הוא עשה זאת באמצעות ניתוח איכותני של רפקלציה שכתבו משתתפי המחקר על אודות חוויית הלמידה שלהם, האתגרים בלמידה זו ורצונם להוסיף וללמוד במסגרתה. ארבע תימות חולצו מהניתוח: עקיפה של מכשולים מגבילים הנוגעים לבחירת הקורסים; חינוך איכותי לכל, שמתאפשר על-ידי למידה חינם במקומות שונים בעולם; צבירת ידע (תוכני, פדגוגי, פדגוגי-תוכני וטכנולוגי); והשתייכות לקהילה בין-לאומית של לומדים באמצעות, למשל קבלת משוב מאחרים וחשיפה לתכנים חדשים ושונים. בסך הכל, ניכרת שביעות רצון גדולה מההשתתפות בקורסים אלה. המחברות מסכמות, כי קורסים כאלה עשויים לקדם רכיבים משמעותיים בלמידה של מורים לאורך זמן: ידיעה, עשייה וקיום בצוותא.   

 

לתקציר באנגלית: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02607476.2018.1516350

לקריאה נוספת:

מקורסי ה- MOOC אל האוניברסיטה: מה המחקר העכשווי מלמד על מעבר מוצלח של בוגרי קורסים מקוונים ללימודים אקדמיים מלאים

חשיבה MOOCית איננה בהכרח חשיבה מחוץ לקופסה

נקודות מבט של עובדים לגבי קורסי מוּק לצורך למידה במקום העבודה

 

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya