קופסאות בריחה מתמטיות: תלמידים נלהבים בשיעור מתמטיקה – חלומה של מערכת החינוך

שחם, ח' וגולדמן, א' (2018). קופסאות בריחה מתמטיות: תלמידים נלהבים בשיעור מתמטיקה – חלומה של מערכת החינוך. מספר חזק 2000, 29, עמ' 46-38

 

מטעמים אקדמיים מובנים, שתי מחברות לא השתמשו במילה הזאת – אבל מאמרן מציג פעילות מתמטית "מגניבה" שנבנתה במיוחד לכיתות מחוננים ומתאימה גם לכיתות ה'-ו' רגילות. הפעילות נבנתה במתכונת של חדרי בריחה, שבמסגרתה על המשתתפים לפתור חידות על מנת להיחלץ בתוך זמן קצוב מחדר שנלכדו זו. בפעילות שפיתחו המחברות מדובר בקופסאות בריחה ולא בחדרי בריחה, כדי לתת מענה למגבלות שיש בבתי הספר במציאת חדר כיתה לצורך הפעילות. הקופסאות נגישות בכל חלל ואינן תלויות במיקום או בזמן. זוהי חוויה יצירתית, מהנה וחדשנית שיוצרת קהילה לומדת וחוקרת המקיימת שיח מתמטי פורה, לצורך פתרון משימות המקדמות את המשתתפים במשחק. שיחה זו מפעילה את התלמידים גם במרחב החיצוני, המשותף, ההקשרי, שבו הם שומעים ומשמיעים רעיונם, בוחנים ומתקפים אותם; וגם במרחב הפנימי האישי שבו כל לומד מתאים ומטמיע את הידע החדש במבני ההכרה שלו.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

גיאומטריה פנים רבות לה: מן המחקר אל המעשה בהוראת הגיאומטריה

ללמוד מהוראת מורים: ניסוי בשיעור אודות המושגים שטח ונפח עם מורים עתידיים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya