קוד התבונה המרחבית

צברי, א' וטסלר, ב' (2022). קוד התבונה המרחבית. תל אביב: הוצאת מכון מופ"ת

האם חשבתם פעם כיצד מוחנו מתרגם תמונות דו-ממדיות לתמונות תלת-ממדיות? מהם הכישורים הנחוצים כדי להבין את המרחב  ולהתמודד עם משימות מרחביות? מה הקשר בין כישורים אלה לידע ולהישגים בגאומטריה של המישור והמרחב?

לרכישת עותק מקוון או מודפס של הספר

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא הוראת גאומטריה

בספר זה פותחות הכותבות צוהר לעולם המופלא של תפיסה חזותית ותבונה מרחבית. מובאים בו הסברים המשלבים תאוריות פסיכולוגיות, ידע מתמטי, והניסיון הפדגוגי של הכותבות. בסיומו של כל נושא מוצעות משימות להעמקה ולפיתוח התבונה המרחבית ופתרונות לחלק מן המשימות.

הספר מיועד לעוסקים בהוראת מתמטיקה, למכשירי מורים למתמטיקה ולחוקרים בתחומים המערבים תבונה מרחבית. יוכלו להפיק ממנו תועלת גם קוראים המעוניינים להעמיק את ידיעותיהם בנושא מרתק זה.

 ד"ר אביגיל צברי, מרצה בחוג למתמטיקה במכללה האקדמית לחינוך תלפיות. במהלך שנות עבודתה במכללה כיהנה כראש רשות המחקר, כראש החוג למתמטיקה, כמרכזת של פרויקט חדשני בין-לאומי לקליטת המורה המתחיל בשדה ההוראה (proteach), כמרכזת במכון מופ"ת של פורום ראשי חוגי מתמטיקה במכללות להוראה, וכן עסקה בהדרכת  מורים. מחקריה הנוכחיים עוסקים בפיתוח החשיבה המתמטית ובהכשרת מורים.

ברטה טסלר, לימדה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין במגוון קורסים במתמטיקה, סטטיסטיקה ושיטות מחקר בכל מסלולי הלימוד. במהלך שנות עבודתה השתתפה בבניית תוכניות לימודים בחוג למתמטיקה-פיזיקה במכללה ועסקה במחקר על הטמעת התקשוב במכללות לחינוך וכן על הוראת תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה.

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya