קהילות למידה מקצועיות וההפצה של חדשנות פדגוגית במערכת החינוך הסינית
Sargent, Tanja Carmel. "Professional Learning Communities and the Diffusion of Pedagogical Innovation in the Chinese Education System", Comparative Education Review, Feb2015, Vol. 59 Issue 1, p102-132.
מאמר זה בוחן את המידה שבה רשתות משולבות של מורים, שהן המאפיין של קהילות למידה מקצועיות בסין, ממלא תפקיד בהפצה של חדשנות פדגוגית. הנתונים נאספו תוך שימוש בסקר שנערך בקרב מספר גדול של מורים ומנהלים.
למרות עמדות פסימיות של מורים לגבי האפשרות שהרפורמה תתבצע בהצלחה לנוכח מערכת הבחינות, רעיונות חדשניים לגבי פדגוגיה מופצים בהצלחה במערכת החינוך.
מחברת המאמר טוענת כי זוהי תוצאה הנובעת מההזדמנויות התכופות שניתנות למורים לתקשר זה עם זה ולצפות זה בזה מלמדים בקהילות למידה מקצועיות בבית הספר, וכן מטיפוח של רשתות חיצוניות קוסמופוליטיות עבור מובילי דעת קהל בקרב מורים עמיתים שמונו באופן רשמי לכך.
ראו גם: