צילום הרצאות בווידאו

צילום הרצאות הוא תיעוד הרצאות באמצעות וידאו לצורך הוראה. מאפייני צילום הרצאה והאופן בו היא מתבצעת מתחילים בהגדרת התוצר הפדגוגי הנדרש. בהתאם לצורך הפדגוגי נבחר הפתרון המתאים על מרכיביו השונים.

היתרונות הפדגוגיים ליישום של וידאו בחינוך הם האפשרות ללמידה מכל מקום ובכל זמן, יישום של מודלים פדגוגיים חדשניים, הפעלת הלומדים באמצעות פעילות שבה הלומדים צריכים להשתמש בצילום לצורך למידה, מענה ללומדים עם צרכים מיוחדים, הרחבת קהל היעד של מוסדות חינוך לקהל יעד מרוחק (למידה מרחוק) וכן באמצעות קורס פתוח מקוון מרובה משתתפים (Massive Open Online Courses או MOOC).

צילום שיעורים בווידאו החל עם כניסת המדיום הטלויזיוני (לדוגמא הטלויזיה הלימודית), וצבר תאוצה רבה עם התפתחותה של רשת האינטרנט ובעיקר של אתר YouTube, המאפשר לכל אחד להעלות סרטוני וידאו לרשת. הזמינות של הסרטים לצפייה בכל זמן ומכל מקום, ועיבודם על גבי השרתים הנמצאים בענן הפכו את השימוש בטכנולוגיה לפשוטה וזמינה.

מוסדות להשכלה גבוהה כדוגמת MIT, וכן אוניברסיטאות נוספות פתחו את שעריהן באמצעות הרצאות מוקלטות של קורסים שלמים ללומדים מכל העולם, לאחר שהחלו בשנים האחרונות להבין את היתרונות הרבים של מדיום זה. כמו כן, יש ארגונים רבים כדוגמת אקדמיית קהאן (Kahn Academy), המציעים גישה לאלפי סרטונים המשמשים ללמידה במגוון רחב של מקצועות לימוד.

קישור לערך המלא באתר ויקיפדיה

ראו גם:

סקירת ביקורת על הספר "שיטות הוראה מומלצות עם טכנולוגיות פורצות דרך"

פורטל המדיה של מכון מופ"ת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya