פוליכרוניסיטיות (Polychronicity): סקירת ספרות ותצורה חדשה עבור מחקר של המימד הנסתר הזה של למידה מקוונת
Capdeferro, Neus; Romero, Margarida; Barberà, Elena. "Polychronicity: review of the literature and a new configuration for the study of this hidden dimension of online learning", Distance Education. Nov2014, Vol. 35 Issue 3, p294-310.
פוליכרוניסיטיות (polychronicity) היא ההעדפה או הנטייה הטבעית של הבניית זמן שיש לה השפעה על התנהגותם של אנשים.
אנשים מאוד פוליכרוניסיטיים מעורבים בכל דבר, בעשותם דברים רבים בבת אחת משום שהם מבכרים את האינטראקציות ואת הקשרים האנושיים על פני פגישות ולוחות זמנים שרירותיים.
לעומת זאת, אנשים שהם מאוד מונוכרוניטיים (monochronic) מתמקדים בדבר אחד בכל זמן, תופסים אירועים אחרים כהפרעות, ומעדיפים דרגה גבוהה של תזמון, ומיידיות בעמידה בהתחייבויות ובנוכחות בפגישות.
מאמר זה סוקר, מסכם ומרחיב את הספרות לגבי ההמשגה של פוליכרוניסיטיות; הוא דן במגבלות של התוצאות ומציע הצעה רב-ממדית עבור מושג פוליכרוניסיטי.
לבסוף, נידונות ההשלכות של הבדלי הזמן של הסטודנטים והשפעתן על מצבי הלמידה.