פוטנציאל לא ממומש
ג''י הורווויץ הביא לידיעתנו מחקר חדש וחשוב על אופי הניצול של כלי WEB 2.0 בחינוך בארה"ב עליו הוא כתב בבלוג שלו .
במאמרון חדש בבלוג המצויין שלה אודרי ווטרס מדווחת על מחקר חדש שנערך על ידי ג'וסטין רייך ואחרים ב-Graduate School of Education של אוניברסיטת הרווארד. רייך סקר את השימוש בוויקיים ( ( wiki ) בבתי ספר בארה"ב.
הוא מצא שעד היום בערך 180,000 ויקיים חינוכיים נפתחו על התשתית של PBWorks, אחת התשתיות החינמיות האיכותיות לוויקיים בחינוך.
ויקיים ( (wiki ) רבים אחרים נפתחו על תשתיות חינמיות אחרות, ולכן המספר הכולל של וויקיים ( wiki) ) בחינוך גדול בהרבה. רייך ושותפיו סקרו אחוז אחד מכל אלה ומתוכם מצאו 255 שהם זיהו בוודאות כוויקיים של בתי ספר ציבוריים. החוקרים בדקו את הוויקיים האלה בנסיון לבחון לאלו מטרות חינוכיות הם משמשים. הם זיהו ארבעה שימושים עיקריים :
• סיוע בלוגיסטיקה הכיתתית
• פיתוח כישורים של שיתוף
• העמקת תובנות התלמידים והצגתן
• לימוד השימוש בטכנולוגיה לשם תקשורת
ללא ספק, כל אלה נשמעים כמטרות ראויות ביותר. אבל כאשר מנתחים את השימוש בפועל, הבעיות צצות.
רק באחוז אחד מהוויקים ( Wiki ) נעשתה עבודה שיתופית שהייתה מבוססת על תובנה משותפת של הלומדים , ב40% מן המקרים, הקמת הWIKI - הייתה פעולה כושלת וחלקם אף שימשו יותר כמרכז משאבים של המורים ופחות לעבודה שיתופית של התלמידים.
ראה גם :