פדגוגיה: הבנת הקשר המורכב בין הוראה ללמידה
Loughran, John. "Pedagogy: Making Sense of the Complex Relationship Between Teaching and Learning", Curriculum Inquiry 43.1 (Jan 2013): 118-141.
במאמר זה, הפדגוגיה מובנת כנעוצה בקשר שבין הוראה ולמידה.
על כן, האופן שבו הקשר הוראה-למידה מובן, מוכר ומפותח ביוזמה החינוכית הוא חשוב.
שתי דוגמאות לגבי האופן שבו המורכבות של הפדגוגיה מסתיימת בפרקטיקה הופכת לבולטת באופן בוטה כאשר מתייחסים לידע התוכן הפדגוגי (pedagogical content knowledge) ולפדגוגיה של הכשרת מורים.
כפי שמסביר מאמר זה, באמצעות הבנה עמוקה של ידע התוכן הפדגוגי והפדגוגיה של הכשרת המורים, תגבר ההבנה שלנו את הפדגוגיה.
מאמר זה מסכם שיש להמשיג את הפדגוגיה כעשירה, כמורכבת וכמתוחכמת, ובכך להדגיש מדוע יש לראות בפדגוגיה הרבה יותר מאשר מילה נרדפת להוראה.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
ראה גם:
חינוך להבנה עצמית