עמידה – ישיבה בכיתה והשלכותיהם על למידה של תלמידים

מאמר מעניין ב"ניו יורק טיימס" על עמידה –ישיבה בכיתה והשפעתם על למידה. בניסוי שנערך בימים אלו בארה"ב בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים נמצא כי צורת הישיבה הסטטית בכיתה היא לרועץ מבחינת התלמידים והתעניינותם בחומרי הלמידה . במהלך הניסוי שנערך בכיתות ו' בבית ספר ציבורי בארה"ב אפשרו לתלמידים לעמוד בכיתה ליד שולחנות מתאימים במקום לשבת קבוע ליד שולחן רגיל.
מתברר כי על מנת לאפשר קליטה טובה יותר של התכנים תלמידים צריכים להיות בתנועה דינאמית ולכן אפשרו להם לנוע בחופשיות בכיתה ולעמוד ליד שולחנות גבוהים. התלמידים שאפשרו להם תנועה ועמידה דינאמית  ליד שולחנות גבוהים שיפרו את איכות למידתם והתעניינותם בחומר הלימודי בהשוואה לתלמידים רגילים היושבים כל היום בצורה סטאטית בכיתה. תוצאות הניסוי הראשונות מלמדות כי התלמידים העומדים בכיתה ליד שולחן מוגבה ,מפיקים ומוציאים יותר אנרגיה , מפריעים פחות ומסוגלים להתרכז יותר במהלך השיעור  .
 
 
 
ראה גם :
 

    לפריט זה התפרסמו 5 תגובות

    שילחו לי כל חומר על איסטרטגיותלמידה מעשיות

    פורסמה ב 15/03/2009 ע״י אורן שרה

    שלום שרה,ניתו לערוך חיפוש בפורטל לפי מילות מפתח ולמצוא פריטים רבים הקשורים באסטרטגיות למידההתחילי מכאןhttp://portal.macam.ac.il/Search.aspx?keyType=Subject&itemId=82

    פורסמה ב 15/03/2009 ע״י פורטל מס"ע

    אני מבקשת לקבל חומר על אסטרטגיות כתיבה

    פורסמה ב 17/03/2009 ע״י אורה ברדע

    תורגם להארץ כאן:http://www.haaretz.com/hasite/spages/1078238.html

    פורסמה ב 17/05/2009 ע״י ספלינטור

    הנושא מאוד מעניין אם יש לכם חומר נוסף בעברית על צורה ישיבת התלמידים בכיתהאודה לכם מאוד אם תשלחו לי

    פורסמה ב 15/02/2016 ע״י הרב פנחס כהן
    מה דעתך?
yyya