עמדתך לגבי האומלס: פעילות להוראת אתיקה בעזרת מדע בדיוני
Burgess, O. (2019). Stand Where You Stand on Omelas: An Activity for Teaching Ethics with Science Fiction, Teaching Ethics, 19, 1, 63-70
השימוש בספרות בדיונית כדי ללמד אתיקה הגיוני, מפני שהוראת אתיקה כבר כוללת ממילא סיפורים היפותטיים, כמו "בעיית הקרונית" או טיעון "האדם האחרון". הסיבה לכך היא שסיפורים בדיוניים מסייעים להדגים דילמות מוסריות באמצעות ניסויי מחשבה. סיפורים כאלה יכולים להדגים עקרונות מוסר וגם לערער עליהם, בזכות יכולתם של הסיפורים לעורר תגובה רגשית חיובית או שלילית אצל הקוראים.
מאמר זה מדגים כיצד ניתן להשתמש לצרכים חינוכיים בסיפורה הקצר של אורסולה לה-גווין "ההופכים את עורפם לאומלס". סיפור זה מתאר עיר דמיונית בשם אומלס שבה אושרם ורווחתם של התושבים מותנים בסבלה של ילדה אחת יחידה, ובמאמר מוצע להציג לתלמידים את השאלה כיצד היו פועלים כאזרחים באותה עיר.
לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא הוראת ספרות