על הוראת המעשייה בשלושה גני ילדים
מקור: כינוס "פותחים שערים בהכשרת מורים", מכון מופ"ת 12-14 לפברואר 2001.
למאמר המלא - ראו קובץ מצורף מימין
המאמר מבוסס על מחקר, שנעשה על ידי בשלושה גני ילדים. בכל גן בחרה הגננת מעשייה שונה והורתה אותה במסגרת של שני מפגשים: בגן חובה – נלמדה המעשייה 'לכלוכית', בגן שבו גילאי גן חובה וטרום חובה נלמדה המעשייה 'הזאב ושבעת הגדיים', ובגן שגילאי ילדיו שלוש-ארבע נלמדה 'כיפה אדומה'.
תרומת המחקר לסטודנטיות להכשרת מורים
שלוש המעשיות מהוות דגם המציג בפני סטודנטיות: (א) את ייחודיותה של ספרות ילדים בעצם היותה תחום, שקיימת בו אינטראקציה בין שלוש דיסציפלינות: אמנות, חינוך ופסיכולוגיה; (ב) את ז'אנר המעשייה כבסיס לדיון ראשוני בבעיות יסודיות של הילד; (ג) את תרומת הגרסאות השונות לפיתוח מחשבתו ויצירתיותו של הילד.
הדיון בשאלות אלה אמור לפרוש לפני הסטודנטיות חתכים מהדגם המאפיין את המערכת החינוכית, שפועלים בה: (א) ילדים המתמודדים בבעיות קיומיות יום- יומיות והצמאים להחשף בפני חומרי לימוד שונים ומגוונים; (ב) הגננת המחליטה באמצעות אלו חומרים תגיע אל ליבם של הילדים ואל שכלם, תפתח את מחשבתם, תתמודד עם בעיותיהם ותקל עליהם את מצוקותיהם.