ספר חדש : "מדוע תלמידים אינם אוהבים את בית הספר "
מאת: Dan Willingham
מילות מפתח:
דרכי הוראה
העברה בלמידה
מאפיינים קוגניטיביים
מורים
פסיכולוגיה קוגניטיבית
תהליכים קוגנטיביים
ספרו של הפסיכולוג הקוגניטיבי Dan Willingham "מדוע תלמידים אינם אוהבים את בית הספר " זוכה לאחרונה לעניין רב בארה"ב ובאנגליה וגם בביקורת מסוימת מצד אנשי חינוך. הטיעון המרכזי של Dan Willingham הוא שחוסר הנחת של התלמידים בביה"ס נובע במידה רבה מהעובדה כי המורים אינם מבינים עקרונות קוגניטיביים רבים ולכן מחמיצים את ההוראה האיכותית שלהם. הילדים מטבעם הם מסקרנים , אך המורים אינם יודעים כיצד להציג ולהמחיש את התכנים בדרך שתעורר עניין בקרב תלמידיהם. התלמידים בביה"ס אינם מסוגלים לחשוב באופן מופשט וצריך למצוא דרכים להמחיש להם סוגיות ובעיות בצורה קונקרטית מחד ומאתגרת מאידך.
לדעתו , אם המורים ישתמשו בעקרונות הקוגניטיביים להם הוא מטיף בספרו אז יש אולי סיכוי שהתלמידים יאהבו יותר את ביה"ס. הטיעון של אנשי החינוך, מבקריו של Dan Willingham, הוא שבעיית העברת למידה קיימת בכל מסגרת לימודים שמנסה ללמד ואינה אופיינית רק לבתי הספר. יש מעט סטודנטים שאוהבים את האוניברסיטה או המכללה ,ללא כל קשר לאיכות המרצים אלא משום שהתשוקה לדעת אבדה לחברה המודרנית העמוסה לעייפה בגיל צעיר והיא חוזרת לעתים רק בגיל מבוגר. עם זאת, יש גם לא מעט מומחים המשבחים את ספרו בזכות ממצאי המחקר , הבהירות והטיעונים המלומדים והיעילים .
Why Students Don’t Like School (Wiley, 2009) by Dan Willingham. A cognitive psychologist examines how students really learn.
אתר האינטרנט המעניין של ד"ר Dan Willinghamעדיין אין תגובות לפריט זה
yyya