ניכור,סמכות ונוכחות בחיי הילד בבית הספר

 
 
מקור וקרדיט : סקירתו המרתקת של לירון און (M.A.), פסיכולוג חינוכי ((M.A.), ודוקטורנט באוניברסיטת תל אביב .
"ניכור הינו תופעה סבילה ופעילה כאחת. הפרט שגרמו לניכורו מנכר גם את סביבתו. התוקפנות היא תגובה טבעית ברפרטואר התגובות שמעוררת חווית הנידוי. למידה של עקרונות למניעת הסלמה, פעולה על פי הם והעצמת תחושת הנוכחות מקטינות מאוד את תחושת המצוקה של המורה הבודד בעמידתו מול קשיי המשמעת. היא מוכיחה למורה, כי המערכת אינה מתנכרת לו. אנו מקווים, כי היא מוכיחה לתלמידים – גם לאלו שהתנהגותם אינה עולה בקנה אחד עם מוסכמות ההתנהגות המקובלת- כי בית הספר אינו מפנה להם עורף, אלא ער לקריאתם ליצירת קשר, ער לצורך שלהם בחיבור למבוגר משמעותי. קריאה זו כמובן שאינה נענית בשלמותה מבלי התייחסות ייחודית גם לצורכיהם של תלמידים בעלי קשיים לימודיים ורגשיים. יחד עם זאת דומני, כי סיפוק סביבה לימודית בטוחה, ברורה ומודעת למעלות ולמגבלות השימוש בסמכותה הוא תנאי הכרחי לפיתוח תחושת ערך עצמי. "
 
מצ"ב מצד שמאל הקובץ המלא ובו סקירתו המעולה של לירון  און .

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    אשמח לקבל את הקישור למאמר המלא לצורך תוכנית מורים מובילים וחקר בקהילה לומדת בחדר המורים.תודה.

    פורסמה ב 26/03/2017 ע״י רוית ספיר

    אשמח לקבל את המאמר השלם לטובת קורס לתואר שני

    פורסמה ב 06/12/2017 ע״י טלי מראלי
    מה דעתך?
yyya