משחקי מחשב מתפקדים כממריצים
Lin, Grace Hui Chin; Tsai, Tony Kung Wan; Chien, Paul Shih Chieh. "Computer Games Functioning as Motivation Stimulants", Online Submission, Paper presented at the International Conference on Computer Assisted Language Learning (CALL) (Yunlin, Taiwan), Nov 5, 2011.
מטרתו של מחקר זה היא לבחון ולאמת את הטענה שמשחקי מחשב יכולים לתפקד כמעוררי הנעה המשפיעים על למידת אנגלית ויכולים לשמש ככלים ללמידה, זאת כאשר משתמשים במשחקי מחשב כמשימות פורמליות בכיתה וכמשימות מהנות לאחר שעות הלימודים לצורך למידת שפה ולמטרות חינוכיות.
פרויקט מחקר זה הקשור למשחק במשחקים מקוונים נערך בסמסטר אביב 2011 באוניברסיטה טייוונית. בפרויקט השתתפו שתי כיתות שכללו 15 ו-39 תלמידי שנה ראשונה. הסטודנטים סיפקו את תפיסותיהם.
המשתתפים בפרויקט נדרשו לבחור משחקים מקוונים בחינם במהלך השבוע הראשון.
לאחר מכן, החוקרים בדקו את הקשרים בין המשחקים לבין המטרות של למידת שפה.
המחקר נערך במשך 18 שבועות, והוצגו בו יותר מ-20 משחקים בעלי פונקציות חינוכיות.
התוצאות הראו שהמשתתפים התייחסו למשחקים מתוקשבים כמעוררי הנעה.
שלושה משחקים חינמיים מ- Facebook נמצאו כמועמדים למשחקים אפקטיביים כמעוררי הנעה ללמידה: Pet Society, Country Story ו- City Ville.
במחקר זה, שבו השתמשו ב- Facebook לצורך למידת שפה, יותר משלושה סטודנטים המליצו על כל משחק, עם אחוזים גבוהים יותר מאשר המלצות על משחקים מקוונים אחרים באתרים שונים.
המציגים הדגישו שלושה יתרונות:
ראשית, המשחקים תורמים לקריאת תיאור המשחק בצורה דו-לשונית כדי להשלים את המשימות באופן יסודי.
שנית, למידה המבוססת על משחק מאפשרת לשחקנים לבסס יכולות של אינטראקציות חברתיות עם שחקנים מקוונים אחרים במשחק זהה.
שלישית, הסביבה המתווכת על-ידי מחשוב בונה את המושגים של הלומדים לגבי ניהול ממשלה, חווה, או חנות חיות.
מחקר זה מרמז על ההתאמה ועל יכולת היישום של הוראה ולמידה המבוססות על משחק מתוקשב.
המחקר גם תורם למתן פדגוגיות לגבי האופן שבו תכנית לימודים המבוססת על משחק יכולה להתממש באופן פורמלי בכיתה ללימוד שפה שנייה.
קישור לתקציר המאמר באנגלית