מרחבי למידה כסוכני שינוי בחינוך – ספר חדש
ספרה החדש של דיאנה אובלינגר על מרחבי למידה בחינוך הועלה בשלמותו לאינטרנט כחלק ממפעל התיעוד של Educause. מרחבי למידה הם כיום אחד מסוכני השינוי החשובים בתהליכי למידה ותכנון נכון שלהם בתהליכי הוראה ולמידה יכול לעורר עניין וליצור מוטיבציה אצל הלומדים והסטודנטים. הספר מנסה לבחון כיצד הציפיות של הלומדים משפיעות על תכנון מרחבי הלמידה, העקרונות והפעילויות הנדרשות למרחבי למידה והתפקיד של הטכנולוגיה והתקשוב בעיצוב סביבות מרחבי הלמידה. בקובץ המאמרים משתתפים מומחים שונים בתחומי הפדגוגיה, הפסיכולוגיה החינוכית, התקשוב וטכנולוגיות המידע. חלק גדול מפרקי הספר מייצג חקר מקרים על התפתחויות שונות ומעניינות של מרחבי למידה מתקדמים באוניברסיטאות ובמכללות האמריקאיות.
ספרה הקודם של דיאנה אובלינגר על הוראה של הדור המתוקשב התפרסם גם הוא כספר אלקטרוני הניתן להורדה
ראה גם :
עיצוב מרחבי למידה בישראל בגישה פדגוגית - אוסף דוגמאות ( לימור ליבוביץ) .
מרחבי הלמידה מאפשרים:
· גמישות וארגון בחלל ובזמן. מערכת השעות אינה אחידה ומאפשרת להיפגש עם תכנים בזמנים שונים, בהתאם לצרכים.
· מאפשר ארגון לומדים בקבוצות למידה שונות, כמו: דיאלוג של מורה לומד, לומד לומד, למידה בקבוצות קטנות, יחידניות, בשכבות ומסגרת דו / רב גילית, על פי החלטת המורה ובחירת התלמיד.
· גמישות באופני הלימוד ובתכנים הנלמדים. הסביבה מזמנת עושר וגיוון בפעילויות הלמידה ובתכני הלימוד.
· יצירת מצבי למידה פתוחים: התוצרים אינם אחידים ואינם ידועים מראש.
· המרחבים הלימודיים מאפשרים למידה באמצעות האינטליגנציות המרובות.
מר חבי הלמידה מפתחים בלומד אחריות ללמידתו, מפתחים ומחזקים בלומד התנהגויות חברתיות של שיתוף פעולה, מאפשרים למורה לתפקד כיועץ לתלמידיו וכמדריך ומכוון בשעת הצורך ומאפשרים למורה להעריך את הלומד בהתאם להישגיו ולכישוריו הייחודיים.
כדאי להסתכל באתר של כוכב קטן שעובדים הרבה עם בתי ספר ומתמחים בתחום מרחבי הלמידה ולהוסיף לינק לאתר http://www.littlestar-design.com
ניתן להסתכל גם באתר הבאhttp://zipiandraheli.2do.co.il/
אשמח לדעת כיצד אפשר לרכוש את הספר