מקצוענות חדשה בזמנים מחמירים: התנסויות התעסוקה של מורים מתחילים בסקוטלנד
Hulme, Moira; Menter, Ian. "New professionalism in austere times: the employment experiences of early career teachers in Scotland", Teachers & Teaching. Dec2014, Vol. 20 Issue 6, p672-687.
הדאגה הבינלאומית להעלות את הסטנדרטים החינוכיים ולשפר את איכות המורים מכוונת תשומת לב לצורך לתמוך בלמידה מקצועית לאורך הקריירה.
תכנית הסטאז' למורים ולמידה מקצועית מוקדמת (במהלך השנים 2-6 שנים) קושרו לדפוסים של נשירה ולתוצאות טובות יותר של תלמידים.
כאשר המשבר הכלכלי משפיע על התעסוקה בסקטור הציבורי, הרטוריקה של מקצוענות ניצבת בניגוד להתנסויות התעסוקה של מורים רבים שהוכשרו לאחרונה.
מאמר זה אוסף נתונים מ-20 מורים מתחילים בסקוטלנד, שהשיגו רישוי מלא כמורים בעלי תעודה בארגון המורים משנת 2006.
היסטוריות העבודה שנאספו ממחקר בקנה מידה קטן זה קוראות תיגר על ההנחות המרומזות של המודלים של התפתחות מורים ומושכות תשומת לב לקיטוע ולמעבר לעבודה הזמנית המוגברים בהתנסות בשוק העבודה של המורים.