מקום שבו מעזים לדבר : "מעגלי שיח"

מקום שבו מעזים לדבר , בית הספר "יובלים" , הד החינוך , יוני 2012 , כרך פ"ו,  גליון מס' 06 ,

בבית הספר "יובלים" בקדימה־צורן מקיימים זו השנה השנייה פרויקט בשם "מעגלי שיח" המפגיש בין התלמידים ובין המחנכות פעם בשבוע. המפגש מוקדש כולו לשיחה. מעגלי השיח, מספרת רינה צבע, מנהלת בית הספר, שינו את אקלים בית הספר בצורה דרמטית.


בבית הספר לומדים 398 תלמידים ב־14 כיתות. מעגלי השיח מתקיימים בקבוצות קטנות (מחצית מתלמידי הכיתה) בהנחיה של מורה מצוות המחנכות ובשיתוף מנהלת בית הספר והיועצת, מירה ליבנה. הקבוצות הקטנות מאפשרות לכל משתתף להיות פעיל, וכך נוצרת בבית הספר מסגרת לעיסוק בנושאים ותכנים מעולמם של התלמידים, שלא בהכרח באים לידי ביטוי במסגרת שעות הלימוד בכיתה.

התכנית החלה בשנת הלימודים הקודמת בהיקף ניסיוני ובמספר מצומצם של כיתות, והשנה הורחבה ונהייתה שעה שבועית קבועה במערכת. לדברי צבע, השיח תורם לפיתוח ההבעה האישית, והוא מאפשר ביטוי של מחשבות, רגשות וחוויות אישיות של המשתתפים. בנוסף הוא תורם להעשרת עולמם וחושף אותם למגוון דעות ונקודות מבט.

"ממשוב אקראי בקרב תלמידים המשתתפים בתכנית", מספרת צבע, "שמענו משפטים כגון: 'כאן אני מעז לדבר כי אני יודע שיקשיבו לי', 'התגברנו על קושי מסוים שהיה בכיתה כי דיברנו על זה', 'במעגלי שיח אני מרגיש בטוח. יש חברים שתומכים בך כשקשה לך', 'אני מחכה למפגש כי זה מעניין אותי', 'אני מרגישה שאפשר לדבר על דברים שמפריעים לנו ולחשוב איך לפתור את הבעיות שלנו'".


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    ברצוני להטמיע בביהס מעגלי שיח, לחזק את השפה הדבורה וכל מיומנויות השיח והתקשורת הבנאישית.. אני זקוקה להנחיה כילים איך ליצור בביה"ס שפה משותפת בנושא. אשמח ליצירת קשר . תודה

    פורסמה ב 24/10/2012 ע״י שרית שלום
    מה דעתך?
yyya