מצטרפי אמצע הקריירה להוראה: מיהם ואיך הם עשויים לשנות את ההוראה
Marinell, William H.; Johnson, Susan Moore. "Midcareer Entrants to Teaching: Who They Are and How They May, or May Not, Change Teaching", Educational Policy. Nov2014, Vol. 28 Issue 6, p743-779.
מחקר זה משתמש במתודולוגיה חדשנית ובשישה גלים של נתונים מסקר של בתי ספר ואנשי סגל המתפרש על פני שני עשורים (מ-1988 עד 2008) כדי להעריך את הפוטנציאל של מצטרפי אמצע הקריירה – מורים שנכנסים למקצוע מקריירות שאינן הוראה – להוראה מגוונת, לאיוש בתי ספר ציבוריים ולמילוי משרות פנויות במקצועות בדרישה גבוהה.
המחברים מצאו שאחוז מצטרפי אמצע הקריירה בקרב מורים המלמדים בשנה הראשונה כמעט הוכפל בין השנים 1988 ל-2008, ושמורים חדשים אלה מהווים יותר משליש מהמורים הנכנסים לבתי הספר הציבוריים.
למרות השטף הזה, מצטרפי אמצע הקריירה לא מגוונים באופן ניכר את כוח האדם בהוראה. לממצאים אלה יש השלכות על הכשרת מורים, על תכניות הסטאז' ועל המדיניות המכוונת לגיוון ההוראה.