מי אוהב מתמטיקה והיכן? הבדלי מגדר בין עמדות של בוגרי כיתה ח' ברחבי העולם
Maria Charles, Bridget Harr, Erin Cech & Alexandra Hendley. " Who likes math where? Gender differences in eighth-graders’ attitudes around the world", International Studies in Sociology of Education, Volume 24, Issue 1, 2014, pages 85-112.
מאמר זה מעריך האם פערי מגדר בעמדות הולכים אחרי דפוסים מפתיעים באופן דומה.
ניתוח רב-משתנים של הזיקה של בוגרי כיתה ח' למתמטיקה ושאיפות לעבודות הקשורות למתמטיקה שכלל 53 מדינות מראה שפער המגדר שקשור לעמדה הוא למעשה גדול יותר בחברות "פוסט-מטריאליסטיות" עשירות.
יתר על כן, הן בנות והן בנים רואים מתמטיקה באופן שלילי יותר בחברות אלה.
המחברים מציעים שאידיאלים תרבותיים של ביטוי עצמי אינדיבידואלי, השכיח מאוד תחת התנאים של ביטחון קיומי רחב, הפועל להפחית את העניין של בנים ובנות בעיסוקים שנלמדו כמעשיים מבחינה כלכלית אך חסרי ביטוי מבחינה אישית.
בנות עשויות להיות מועדות במיוחד להשפעה שלילית זו, משום שהאמונות התרבותיות הנלקחות כמובן מאליו לגבי תכונות האישיות הנשיות (וההבנות המגדריות של בנות לגבי העצמיות הפנימית האותנטית שלהן) שנמצאות לעתים קרובות במחלוקת עם הייצוגים הדומיננטיים של עבודה טכנית ועבודה מתמטית.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
מעניין מאוד להתעדכן בחדשנות