מינוף מערכת אישית לשיפור למידה עצמית בסביבות חינוך מקוונות
הרבה סטודנטים המשתתפים בקורסים מקוונים, מתנסים ומרגישים תסכול וכישלון בגלל שהם אינם מוכנים למה שנדרש מהם והתנסות בלמידה מבודדת. תיאורית לימוד מסורתית המוכרת בשם (self-directed learning (SDL) ( למידה עצמית מכוונת) מהווה בסיס שיכול לעזור לבנות תצורות של מערכת עצמית העוזרת לסטודנטים לשפר את היכולות שלהם לנהל את כל הפעילויות הלימודיות שלהם ולמדוד את רמת הביצועים שלהם. בנוסף לכך המערכת מאפשרת שיתוף פעולה, אינטראקציה, משוב והדרישה הרבה לתמיכה מהמורה ומהתלמידים העמיתים.
האפליקציה Web 2.0 social – technology, Media Wiki אומצה כפלטפורמה שממנה פותחו תצורות לשימוש בתפיסות היסודיות של SDL.
סטודנטים יכלו לבנות תוכן באופן אישי, על ידי קביעת מטרות לימודיות ספציפיות, שיקוף על ההתנסויות הלימודיות שלהם, מדידה עצמית פעילויות ורמת ביצוע, ושיתוף פעולה עם עוד עמיתים מהכיתה. מיומנויות SDL קיימות במידה זאת או אחרת, אצל כל הלומדים.
מחקר זה הראה כי יכולות וכישורי SDL של סטודנטים, יכולים להשתפר כאשר הקורס מאמץ מערכת למידה אישית ושיתוף פעולה המאפשרת לסטודנטים להיות פעילים בתכנון, ארגון ומדידת הפעילויות שלהם בקורס.