מטה-קוגניציה בהוראה ובלמידה

 
סקירה יעילה של ד"ר עדי בן דוד (מכון ויצמן למדע, המחלקה להוראת המדעים) על מרכיבי המטה-קוגניציה לפי חוקרים מובילים בתחום. הסקירה מכסה את הנושאים הבאים: מיומנויות מטה-קוגניטיביות, ידע מטה-קוגניטיבי, התנסויות מטה-קוגניטיביות, תרומתה של מטה-קוגניציה לקידום תהליכי למידה, מטה-קוגניציה בכיתה ומקורות מידע בתחום .
עוד נטען בסקירה כי מחקרים מתחומים שונים מצביעים על כך שתלמידים בעלי רמת הישגים נמוכה , מפיקים תועלת רבה יותר מהוראה של ידע מטה-אסטרטגי לעומת תלמידים בעלי רמת הישגים גבוהה. מתברר כי תלמידים בעלי יכולות קוגניטיביות גבוהות מסוגלים לפתח בעצמם מרכיבים של ידע מטה-אסטרטגי . לעומתם תלמידים בעלי יכולת קוגניטיביות נמוכות , הם בדרך כלל חסרי יכולת לעשות כן . מכאן שהוראה של ידע מטה-אסטרטגי עשויה להיות משמעותית יותר עבור תלמידים אלו (עדי בן דוד).

    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    להלן אופן הציטוט:
    בן-דוד, ע. (2009). מטה-קוגניציה בהוראה ובלמידה. אאוריקה, 27, עמ' 1-9.

    פורסמה ב 13/07/2019 ע״י עדי בן-דוד

    מעניין מאד.
    כאן לא רשומה שנת הפרסום ואופן הציטוט.
    תודה

    פורסמה ב 13/07/2019 ע״י אורי קצין

    המאמר מטה-קוגניציה בהוראה ובלמידה באאוריקה 27, מצוי ברשותי אך לא מופיעים מספרי עמודים. האם ניתן לקבל פירוט?תודה

    פורסמה ב 10/12/2015 ע״י אילה
    מה דעתך?
yyya