מחקר Ofsted: הרפורמות החינוכיות בבריטניה – ירידה בעומס העבודה, אך לא יותר מזה
הרפורמות החינוכיות שנערכו באנגליה בסוף שנות ה90 שיפרו את רווחת המורים ומעמדם, אך לא בהכרח שיפרו את מצב החינוך באנגליה, כך טוענים חוקרי יחידת ההערכה הלאומית הבריטית ( Ofsted). הרפורמות החינוכיות שהוכנסו כתוצאה מהסכמים בין איגודי המורים ומשרד החינוך הבריטי הפחיתו במידה רבה את הנטל של המורים הבריטיים מבחינת כמות שעות הוראה ואפשרו הכנסת אסיסטנטים להוראה למורים בבתי ספר רבים. הרפורמה נכנסה להילוך גבוה בשנת 2003 באנגליה והביאה להפחתה נוספת של היקף שעות ההוראה של המורים. המורים הבריטיים התחייבו מצידם להעלות את רמת הסטנדרטים בהוראה. המחקר של Ofsted בדק לאחרונה 51 בתי ספר בריטיים בהם נערך השינוי ומצא כי העומס על המורים פחת באופן משמעותי והרפורמה אפשרה להם להתרכז בצד הפדגוגי ושחררה אותם ממטלות שאינן קשורות ישירות להוראה. עם זאת לא נמצאו ממצאים כלשהם המעידים כי אכן רמת ההוראה בבתי הספר עלתה בעקבות הרפורמה. רמת השחיקה של המורים הבריטיים, אולי ירדה, אך איכות ההוראה נותרה בעינה.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya