מחקר שיתופי של סטודנטים להוראה: פרויקטים של מחקר בקנה מידה קטן במהלך הכשרת מורים
Marjolein Dobber, Sanne F. Akkerman, Nico Verloop, Jan D. Vermunt. "Student teachers’ collaborative research: Small-scale research projects during teacher education", Teaching and Teacher Education, Volume 28, Issue 4, May 2012, Pages 609–617.
מחקר של מורים מתואר יותר ויותר כהיבט חשוב בהתפתחות המקצועית. בתגובה, תכניות להכשרת מורים משלבות מחקר מורים בתכניות הלימודים שלהן.
המחברים מדווחים על תהליכי מחקר שיתופיים של שתי קבוצות של סטודנטים להוראה בתכנית להכשרת מורים באוניברסיטה, תוך התמקדות בעיבוד ובקבלת החלטות.
בקבוצה אחת, לחברי הקבוצה היו העדפות שונות, מה שהוביל לאיזון בין העיבוד לבין קבלת ההחלטות.
אולם, הקבוצה האחרת לא עסקה בתהליכים אלה באופן מודע, מה שהוביל לתהליך מחקר מאומץ.
המחברים טוענים שהגישה הרצויה היא גישה מאוזנת, המשתמשת לסירוגין בעיבוד ובקבלת החלטות.
קישור לתקציר המאמר באנגלית