מחקר חדש: רוב הנוער גולש ברשתות החברתיות גם בזמן השיעור

מאת: קובי מנדל

לא פחות מ-94% מבני הנוער לא מתנתקים מפייסבוק גם בבית הספר, וממשיכים לגלוש בזמן השיעור

מחקר חדש של אוניברסיטת חיפה מגלה שהנוער לא עוזב את הרשתות החברתיות גם כאשר הוא יושב ולומד, כביכול, בכיתה. נתוני המחקר מראים שלא פחות מ-94% מתלמידי התוכן בישראל גולשים ברשתות החברתיות במהלך השיעורים, ושרק 4% מהתלמידים לא עשו כלל שימוש בטלפון הנייד בזמן השיעור מעולם.

לכתבה באתר וואלה


    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    קשה לי מאד להתעמת עם זאת בשעור שהוא שעור בתחום דעת ואני מנסה לנהל דיון וקשה לי אישית להתרכז כאשר אני רואה חלק גדול מהסטודנטים מרוכזים בטלפון. במיוחד קשה הדבר שהם מאבדים קשר עם התוכן ובכל זאת רוצים ללמוד ולהיות מעורבים וכל כמה דקות מישהו מפסיק את השעור ורוצה להתחבר מחדש לתוכן. האם יש דרך להתמודד עם תופעה זו?

    פורסמה ב 26/12/2012 ע״י גילה אלון

    גילה שלום , מניסיוני בהוראה אקדמית אז הפתרון היחידי הוא להפעיל יותר את הלומדים באופן פעיל ופחות להרצות. בשנים שלימדתי באוניברסיטת בר-אילן בכיתה מתוקשבת , הייתי מרצה רק 14 דקות ואחרי זה מייד מפעיל את הסטודנטים במטלות אקטיביות באינטרנט מחיפוש מידע , עיבודו ועד קריאת חומר וסיכומו, כולל שאלות מפעילות. המחיר , כמובן , שלימדתי פחות תכנים ויותר מיומנויות. אבל זו המציאות הפדגוגית בעת הזאת. .

    פורסמה ב 26/12/2012 ע״י עמי סלנט

    תודה על התגובה המעניינת, לשעור שלי היא פחות נוגעת היות שאני מלמדת מדעים ורוב השעור הוא מעבדה או יציאה החוצה לגן הבוטני עם מטלות או משימות. לסטודנטים יש מטלות שהם צריכים להגיש, חלקן במהלך השעור והרבה פעמים הם מבקשים לסיים בבית. אולי אני צריכה לעמוד על כך שהמטלות יוגשו בכתה במהלך השעור. לתת כל פעילות או מטלה בנפרד ולאחר שהגישו את הפעילות המטלה הראשונה להמשיך בפעילות האינטראקטיבית.

    פורסמה ב 26/12/2012 ע״י גילה אלון
    מה דעתך?
yyya