מחקר: האם טאבלטים משפרים את הישגי התלמידים?
מאת: צחי הופמן
מילות מפתח:
בתי ספר
ישראל
מאפייני תקשוב בחינוך
מחקר בחינוך
מחשב-לוח אישי (טבלט)
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
שילוב מחשב בהוראה
שילוב מחשבים (1:1) בכיתה
תהליכי התמודדות
תקשוב בחינוך
באיזו מידה משפרת הטמעה של מחשבים ועזרים דיגיטליים את הישגי התלמידים ומקלה על המורים? מחקר חדש, שעקב במשך שלוש שנים אחרי מורים ותלמידים שהשתמשו בשיעורים בלפטופים, בדק זאת בקרב המורים הישראלים.
המחקר, שהוצג בפברואר 2013 בכנס צ'ייס 2013 לחדשנות וטכנולוגיות למידה, בוצע בבית ספר אזורי בצפון, ע"י ד"ר אינה בלאו מהמחלקה לחינוך ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה, ד"ר יהודה פלד מהמכללה האקדמית גליל מערבי ומכללת אוהלו וענת נוסן מהמכללה האקדמית לחינוך אורנים. "בית הספר חיפש שינוי", אומר פלד. "המורים היו שחוקים והמנהלת הבינה שעליה לבצע שינויים". החוקרים אימצו מודל הקיים מספר שנים בארה"ב ומאפשר לכל מורה ותלמיד לעבוד עם מחשב בכיתה.
לדיווח בעיתון גלובס
ראה גם :
שילוב טאבלטים בלמידה בכיתה : תמונת מצב – פברואר 2013
yyya
אכן הגיע הזמן לשנס מותניים ולעבור לצורת למידה רלוונטית לעשור בו אנו נמצאים, ובו תלמידים עובדים על מחשב, מזפזפים בסלולר, מקשיבים למוזיקה והכל בו זמנית. הפרעות קשב אמרנו? – לכולם, ועל המורים להסתגל לעת החדשה על החיוב והשלילה שבה.
מתעניין בנושא שימוש בטאבלטים בבתי ספר תיכוניים
אפשר לקבל את השאלון של מחקר זה