מחקרים אודות הוראה בכיתה עתירת תקשוב שבה לכל תלמיד מחשב ( 1:1 )
מילות מפתח:
מורים
מחקרים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
סביבת הוראה-למידה
שילוב מחשב בהוראה
שילוב מחשבים (1:1) בכיתה
לחצו כדי להאזין לפריט

ההנחה שגויה של גורמי חינוך בעולם היא שהוספת מחשבים לכיתה, ברמת הצטיידות של 1:1 יוצרת את ההבדלים בלמידה ומחוללת את חווית הלמידה . אך המחקרים גילו כי הכול תלוי באיכות ההפעלות המתוקשבות בכיתה שבהן נוקט המורה והמשימות האיסוף לתלמידים. נכון שיש מעורבות גדולה יותר של תלמידים בכיתה עתירת מחשבים 1:1, אך היא דועכת מהר ללא יוזמות ופעילויות מתוקשבות שבהן צריך המורה לנקוט על מנת לאתגר את התלמידים. בהשוואה למערכת החינוך האמריקאית הנמצאת עדיין בשלבי גיבוש של תכנון הוראה להוראה בכיתות 1:1 , הרי במערכת החינוך בגרמניה הבינו זה מכבר כי המפתח לאפקטיביות בהוראה ובלמידה מתוקשבת בכיתה 1:1 הוא מעבר ללמידה מאותגרת פרויקטים (project-based learning ) במקום המשימות השגרתיות שניתנו בעבר במעבדת המחשבים.
עפ"י המלצותיה של מומחית התקשוב Pamela Livingston ( מחברת הספר המוערך 1-to-1 Learning: Laptop Programs That Work ) יש לתת למורים מחשב נייד לפחות שנה לפני שמתחילים לצייד את הכיתות במחשבים ניידים ברמת 1:1. במתכונת זו יש למורים זמן להכין מבעוד מועד חומרי למידה מתוקשבים ופעילויות מתוקשבות. באותם בתי ספר בהם ניתן למורים מחשב נייד שנה או שנתיים לפני המעבר לכיתה עתירת תקשוב 1:1 הייתה האפקטיביות של ההוראה הרבה יותר גדולה. מומחי תקשוב אחרים בארה"ב ממליצים לא רק על מעבר לסביבת הוראה של למידה מאותגרת פרויקטים (project-based learning) אלא גם לתכנון הוראה שיאפשר עבודה שיתופית של פרויקטים בקבוצה של תלמידים .
ראה גם :

עדיין אין תגובות לפריט זה
מילות מפתח:
מורים
מחקרים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
סביבת הוראה-למידה
שילוב מחשב בהוראה
שילוב מחשבים (1:1) בכיתה
לחצו כדי להאזין לפריט

ההנחה שגויה של גורמי חינוך בעולם היא שהוספת מחשבים לכיתה, ברמת הצטיידות של 1:1 יוצרת את ההבדלים בלמידה ומחוללת את חווית הלמידה . אך המחקרים גילו כי הכול תלוי באיכות ההפעלות המתוקשבות בכיתה שבהן נוקט המורה והמשימות האיסוף לתלמידים. נכון שיש מעורבות גדולה יותר של תלמידים בכיתה עתירת מחשבים 1:1, אך היא דועכת מהר ללא יוזמות ופעילויות מתוקשבות שבהן צריך המורה לנקוט על מנת לאתגר את התלמידים. בהשוואה למערכת החינוך האמריקאית הנמצאת עדיין בשלבי גיבוש של תכנון הוראה להוראה בכיתות 1:1 , הרי במערכת החינוך בגרמניה הבינו זה מכבר כי המפתח לאפקטיביות בהוראה ובלמידה מתוקשבת בכיתה 1:1 הוא מעבר ללמידה מאותגרת פרויקטים (project-based learning ) במקום המשימות השגרתיות שניתנו בעבר במעבדת המחשבים.
עפ"י המלצותיה של מומחית התקשוב Pamela Livingston ( מחברת הספר המוערך 1-to-1 Learning: Laptop Programs That Work ) יש לתת למורים מחשב נייד לפחות שנה לפני שמתחילים לצייד את הכיתות במחשבים ניידים ברמת 1:1. במתכונת זו יש למורים זמן להכין מבעוד מועד חומרי למידה מתוקשבים ופעילויות מתוקשבות. באותם בתי ספר בהם ניתן למורים מחשב נייד שנה או שנתיים לפני המעבר לכיתה עתירת תקשוב 1:1 הייתה האפקטיביות של ההוראה הרבה יותר גדולה. מומחי תקשוב אחרים בארה"ב ממליצים לא רק על מעבר לסביבת הוראה של למידה מאותגרת פרויקטים (project-based learning) אלא גם לתכנון הוראה שיאפשר עבודה שיתופית של פרויקטים בקבוצה של תלמידים .
ראה גם :

עדיין אין תגובות לפריט זה