פורטל תוכן להוראה ולהכשרת מורים
-
תקציר
-
תקציר
כמו שיש תוכניות התערבות בנושאי זהירות בדרכים, חינוך מיני ומניעת צריכת אלכוהול וסמים, אזרחות דיגיטלית ובריאות דיגיטלית צריכות להיות נדבכים מרכזי גם כן. מורים, מחנכים ומנהלים אמורים להסביר לתלמידים לנהוג בהוגנות ובנדיבות ברשת. איסור על טלפונים בבית הספר, אינו פותר את הבעיה, ואף מתעלם ממנה ודוחה את קיצה.
-
תקציר
הספר מחוות בתקשורת רב־אופנוּתית, בהוראה ובלמידה מציע סקירה רחבה ועדכנית של תחום המחוות בתקשורת, בהתפתחות השפה ובתהליכי למידה והוראה. הוא מציג מסגרת תאורטית ומחקרית רב־תחומית, החושפת את תרומתן של מחוות להבניית משמעות, להבעה רגשית, לרכישת שפה ולחשיבה. מתוך גישה רב־אופנוּתית לתקשורת הספר מדגיש את מקומן המרכזי של מחוות בתהליכים לשוניים, קוגניטיביים וחינוכיים, ומשלב ממצאים אמפיריים עם יישומים פדגוגיים ומעשיים.
-
סיכום
-
סביב and סיכום
-
סיכום
מתוך הסתכלות רוחבית, כלכלית ומעמיקה, נייר מדיניות זה מליץ על הכנסת הכשרות בתחומים טכנו-פדגוגיים לתוך הסטאז' ותוכנית הפיתוח המקצועי בתוך בית הספר. זאת, בשל העלות הנמוכה ובעיקר בגלל התועלת הפוטנציאלית הגבוהה שחלופה זו עשויה להביא. בשקלול כלל הקריטריונים, חלופה זו מקבלת את הציון הגבוה ביותר, ולכן צוות הכתיבה ממליץ על יישומה. חלופה זו נתמכת במחקרים העוסקים בתרומתן של מעורבות המורים ושל התרבות הארגונית לאפקטיביות ההכשרה.
-
סיכום
מערכת החינוך אינה חייבת לדבוק בשיטות הוראה מסורתיות אשר מחריפות פערי ידע. במקום זאת, ראוי לדגול בשיטות הוראה והערכה המעודדות שוויוניות, למידה מותאמת אישית וחשיבה מעמיקה ולשנות לחלוטין את מערכת היחסים בין התלמיד למורה. לתלמידי המחר מגיע משוב אישי, מורים סקרנים ושלל הזדמנויות להדגים כיצד הם למדו ליישם את החומר.