מה למדו המומחים להתפתחות הילד על למידה ?
מילות מפתח:
חקר המוח
ילדים
מאפיינים קוגניטיביים
מחקר מדעי
תהליכי למידה
תהליכים קוגנטיביים
תיאוריות למידה
התובנות של הפרופסור לפסיכולוגיה אנדריו מלצהוף על תהליכי למידה. פרופסור מלצהוף אשר פרסם לאחרונה סקירה מרתקת על תהליכי למידה בכתב העת Science הוא אחד המומחים המובילים בעולם לתחום התפתחות הילד והפעוטות. בסקירתו המלומדת המבוססת על מאות מחקרים בתחומי התפתחות הילד והנוירופסיכולוגיה מציג פרופסור Andrew Meltzoff את התובנות העיקריות שהתגבשו בקרב חוקרים עד היום לגבי תהליכי למידה אצל ילדים.המחקרים החדשים מחזקים במיוחד את חשיבותם של שלוש עקרונות לגבי למידה אצל ילדים: הלמידה היא ביסודה חישובית , ומבוססת על יכולות מוקדמת לזיהוי ופענוח דפוסים וצורות. הלמידה היא ביסודה חברתית וכבר בגיל צעיר מבוססת על אינטראקציה עם אחרים . טכנולוגיות אינטרנט חדשניות כגון רשתות חברתיות ( פייסבוק וכדומה ) מבוססות על הצורך החברתי של בני אדם ללמוד ביחד ואחד מהשני. הלמידה מבוססת על תשדורות ממעגלי מוח אשר אצל הלומדים נעים באותו כיוון ומתבייתים על מעגלי קליטה דומים. ילדים צעירים צריכים דבר ראשון תקשורת חברתית על מנת ללמוד ורק אח"כ טכנולוגיה אבל השילוב בין השניים יעיל ביותר לתהליכי הלמידה טוען פרופסור Andrew Meltzoff.
ראה גם :
Andrew N. Meltzoff, ,* Patricia K. Kuhl,Javier Movellan, Terrence J. Sejnowski, , Foundations for a New Science of Learning, Science 17 July 2009:Vol. 325. no. 5938, pp. 284 - 288
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya