מה היית עושה אם יכולת להבין או להסביר כמויות עצומות של מידע בשבריר שניה?

סקירה מעניינת של לימור ליבוביץ העוסקת בייצוגים חזותיים: "[ג'ר ת'ורפ] Jer Thorp הוא אמן, מעצב מידע ועיתונאי. בסרטון הזה ג'ר מציג כיצד הוא יוצר ייצוג חזותי של מידע מתחומים שונים: ציוצים של בוקר טוב בטוויטר, הודעות שאנשים שולחים זה לזה בעקבות קריאת כתבה בעיתון, או מסייע לארכיטקטים שבונים את המצבה לזכר 3,000 הנספים באסון מגדלי התאומים לארגן את שמות הנספים בצורה שתייצג את ההכרות שהיתה ביניהם בחייהם (ואת הסיפור שלהם)".

"ג'ר צודק, לדעתי, היכולת להפיק משמעות חברתית-ערכית ובעלת משמעות (סיפור) ממידע מאוד חשובה בעידן שלנו. ג'ר מציג לנו דרך לעשות זאת – באמצעות ייצוג חזותי של מידע, תוך שימוש באלגוריתמים שהוא מתכנת שהוא קורא להם 'כלי רכב' וויזואליים שמאפשרים לאדם לתפוס באופן חזותי את המידע ולמצוא בו דפוסים חוזרים (משמעות)".

"את הייצוגים הדומים לתמונות קל לנו לפענח. הבעיה מתחילה כשאנו נדרשים לפענח את הייצוגים המורכבים המייצגים מידע רב Big Data. כבר כמעט לא רואים 'עוגות פאי' או גרף עמודות, המעצבים המוכשרים יוצרים ויזואליזציה של המידע (כמו שנראה בסרטון בהתחלה) והפענוח שלהם מצריך הבנה של השפה, הדקדוק והתחביר על-מנת להפעיל עליהם ביקורת והערכה".

לסקירה בבלוג של לימור ליבוביץ

ראו גם:

המחשה בכיתה- איך למקסם הזדמנויות ללמידה וללכוד את תשומת הלב של התלמידים שלנו?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya