מה הבעיה? התלמיד הזה לא מפריע סתם כי בא לו
מילות מפתח:
אבחון ייעוצי
בעיות התנהגות
בעיות קשב וריכוז
דרכי התמודדות
הפרעות קשב וריכוז
מורים
תהליכי התמודדות
תלמידים
מקור וקרדיט : שיעור חופשי , גיליון מס' 85 , אדר תשס"ט ( מאת: רותי גליק) .
ראיון עם לימור לוקוב, מומחית להפרעות קשב וריכוז ממכללת לוינסקי, המכשירה מאבחנות דידקטיות. "בכל כיתה יש כ-10 עד 15 אחוז תלמידים בעלי בעיות קשב וריכוז, וההפרעות השיטתיות מגיעות לרוב מצדם. הפרעות קשב וריכוז לא מופיעות אמנם בגלל סיבה חיצונית או סביבתית, אבל לסביבה השפעה מכרעת, וביכולתה למתן או להחריף את ההפרעות. לכן, ככל שמאתרים תלמידים אלה מוקדם יותר, קל יותר לסייע להם ולשפר גם את האווירה בכיתה". מה הדבר ראשון שצריכה המורה לעשות בתגובה להפרעות בכיתתה? "היא צריכה להשתדל לאסוף אינפורמציה וללמוד על אופי ההפרעות. חשוב לערוך תצפיות שיטתיות על ההתרחשויות בכיתה, לרבות איסוף מידע ממורים נוספים, במטרה לספק תשובה לגבי מקור ההפרעה".
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya