מהומה בכיתה: יסודות אפשריים לתיאוריה קוגניטיבית ללמידה והוראה
מאת: Elizabeth Jane Davis
מילות מפתח:
הוראה משמעותית
קוגניציה
תהליכי התמודדות
תהליכי חשיבה
תהליכי למידה
תהליכים קוגנטיביים
תיאוריות
תיאוריות למידה
הספר אי-סדר בכיתה (Chaos in the Classroom) מניח כיום את היסודות החדשים לתובנה של תהליכים המתחוללים בכיתות הלימוד, החל מכיתות בתי ספר היסודיים וכלה בכיתות המכללות והאוניברסיטאות. מחברי הספר מנסים לגבש תובנות ותיאוריות קוגניטיביות לגבי תהליכים המתחוללים בכיתת לימוד בימינו מנקודת המבט של תיאורית Chaos theoryוהליכי החשיבה המאפיינים של הלומדים כיום.
מחברי הספר, מנסים להסביר את התיאוריה הקוגניטיבית שלהם מנקודת מבט של חקר המוח והשינויים אליהם חשופים הלומדים כיום מבחינת ההתנסויות שצברו עד כה ומבחינת יכולת החשיבה והפענוח שלה להקשרי למידה ומצבי למידה במציאות של ימינו.
Chaos in the classroom : a new theory of teaching and learning / Elizabeth Jane Davis, Thomas J. Smith, Dorothy Leflore.
Durham, N.C. : Carolina Academic Press, c2008.
Elizabeth Jane Davis is an associate professor of education at North Carolina A&T State University.
ראו תוכן העניינים:
Introduction | | | | |
Ch. 1 | | The Nonlinear Dynamic Theory of Learning | | 3 |
| | A New Theory | | 3 |
| | Why Do We Need a New Theory of Learning? | | 4 |
| | Beginning with Critical Thinking for Every Child | | 5 |
| | Chaos Theory As a Window to the Learning Process | | 7 |
| | Sensitive Dependence on Initial Conditions | | 8 |
| | Iteration | | 10 |
| | Self-Similarity (Fractals), Catastrophe Shelves, Density and Strange Attractors | | 13 |
| | Summary | | 18 |
Ch. 2 | | Brain-Based Teaching Theory | | 21 |
| | Each Brain Is Unique | | 21 |
| | Brains Are Globally Stable but Locally Flexible, Incredibly Complex, Are Uniquely Shaped by Experiences, and Maintain Their Ability to Restructure Themselves throughout Life | | 23 |
| | Emotions Are Critical to the Restructuring Process | | 25 |
| | Brains Act to Create Meaning through a Process of Compare/Contrast and Patterning | | 27 |
| | Brains Create Meaning within Contexts | | 29 |
| | Summary | | 31 |
Ch. 3 | | Finding the Strange Attractor | | 33 |
| | The Structure Underlying Chaos | | 33 |
| | Graphing the Strange Attractor | | 34 |
| | The Didactic Lesson | | 37 |
| | A Random Discussion | | 42 |
| | Summary | | 47 |
Ch. 4 | | Headfirst and on Purpose | | 49 |
| | Over the Catastrophe Shelf | | 49 |
| | The First Class | | 50 |
| | The Second Class | | 52 |
| | The Third Class | | 56 |
| | More... | | |
yyya
שלום! האם קיים חומר נוסף בנושא ה"כאוס" ותוכניות לימודים ו/או הקניית כישורי למידה ?
שלום ד"ר סולקיןנא לפנות למידעניות מרכז המידע הבין-מכללתי לקבלת סיועhttp://infocenter.macam.ac.il