מדיניות טכנולוגיה חינוכית בישראל

Slakmon, Benzi. Educational technology policy in Israel. Pedagogy, Culture & Society. Mar2017, Vol. 25 Issue 1, p137-149.

המחקר בוחן את המדיניות של טכנולוגיה חינוכית בישראל לאור הגעת עידן ה-ICT.
המחקר מראה את הדרכים שבהן התפתחה המדיניות, ומזהה שני שינויים עיקריים שהתרחשו בשנים האחרונות: ההצגה של הענן החינוכי הלאומי , ומתן אפשרות למדיניות מדגם "bring your own device” (BYOD) המתירה לתלמידים להביא לכיתה את המכשירים שלהם. המחקר מנתח את הדרך שבה מקבלי ההחלטות הישראליים תופסים את הקשר בין חינוך, חברה וטכנולוגיה, ואת הכוחות המעורבים בעיצוב המדיניות.

טכנולוגיה בחינוך נתפסת כפתרון לבעיות חינוכיות וחברתיות וככוח בלתי ניתן לעצירה. המאמצים ליישם טכנולוגיה בחינוך נעשו ללא מודעות משמעותית לטבעה הדיאלקטי של הטכנולוגיה. שתי גישות שונות ליישום מתחרות. המחבר מתאר את הקשר בין המבנה הארגוני של משרד החינוך לבין טבעו של היישום של תכניות לימוד לאומיות של ICT. הממצאים חושפים גם הפרעה מתמשכת לגבי המדיניות בין האקדמיה הישראלית, המכללות למורים, לבין משרד החינוך.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya