מבט אל הסטודנט – הפנקס האישי – כלי מקוון לארגון הלמידה

מקור: צליל מקוון, האוניברסיטה הפתוחה

עושר החומרים באתר התפתח בעיקר מתוך הרצון לענות על צרכיהם השונים של הסטודנטים- חומרי העשרה למעוניינים להרחיב ולהעמיק, תרגילים נוספים עבור המתקשים, המחשות, דיונים ועוד כהנה וכהנה אמצעים שמטרתם סיוע והעשרת הלמידה. הבעיה שאיתה ניסינו להתמודד הייתה הגברת העומס על הלומד והקושי לדלות את המועיל מתוך השפע, מתוך הנחה שמועיל הוא עניין סובייקטיבי שמושפע מסגנון הלמידה של הסטודנט, הידע הקודם שלו, קשייו הספציפיים ועוד.

הפנקס האישי, שהושק לראשונה בסמסטר סתיו 2004, בא לענות על צורך זה- לאפשר לסטודנטים להביא לידי ביטוי את העדפות הלמידה שלהם ולארגן מחדש על פי בחירתם וצורכיהם את חומרי האתר השונים. הפנקס האישי, כשמו כן הוא – אישי ותוכנו גלוי רק לבעליו. הפנקס, על תכניו, מלווה את המשתמשים בכל תקופת לימודיהם.

רעיונות לשימוש מושכל בפנקס האישי: ריכוז שאלות על חומר הלימוד, איסוף וריכוז חומר לקראת משימה, מעקב אחר הודעות בקבוצת הדיון, יצירת סיכום לדיון בפורום, כלי עזר לארגון הלמידה.

איך יכול הסטודנט להתמודד עם הגודש המידע באתר הקורס, שמתווסף על חומרי הלמידה הרגילים, ולבחור את מה שמתאים לצרכיו? איך מרכזים חומרים לקראת משימות- מטלות ובחינה- משפע החומרים באתר? איך עוקבים אחרי דיון מעניין, מתוך מאות הודעות המתפרסמות בקב' הדיון? ובכלל, האם יש דרך לאפשר לסטודנט לשלוט בארגון החומרים באתר כך שיתאימו לצורכי הלמידה שלו?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya