מאחורי מסך האנונימיות – לטוב או לרע? (הערכת עמיתים אנונימית בצורה מקוונת)

לאחר שאביב צמח , מטובי המורים בישראל המשתמשים בתקשוב חינוכי , נחשף להערכת העמיתים האנונימית שהתקיימה בקורס Gamification ב-Coursera, הוא חשב איך לשלב את העניין אצלו בכיתה.

הוא בחר לקחת משימה מקוונת שביצע  כבר בעבר - כתיבת טוקבקים על ידיעות, ולשלב בה הערכת עמיתים, בדגש על אנונימיות. עניין אותו לראות כיצד תלמידים מעריכים זה את עבודתו של האחר, כשהם יודעים שהציון שלהם יושפע מאותה הערכה, בסביבה אנונימית למוערך (אך גלויה מבחינתו).

למאמרון של אביב צמח


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    לשיתוף הפעולה בין אביב וביני שני פנים- האחד רעננות פדגוגית, קרי שמחה על חשיבה משותפת ושימוש בחומרים משני תחומי הדעת. השני – הטמעה של עקרונות הטיעון מחוץ לשיעורי העברית ושפה אוריינית משותפת. מנקודת מבט טכנולוגית כל המהלך המתואר מעורר קנאה – הרי שהתלמידים חוו דרך למידה אישית וקבוצתית ואין כאן אפשרות לפסיביות. למזלי, אביב נמצא בחדר מורים ואפשר לשאול ולהתייעץ. נודה באמת שזה לא יקרה מהר, אבל בהחלט המחשבות צעדו צעד אחד קדימה, והן מקבלות בהבנה את הצורך הטכנולוגי גם במקצוע העברית. יישר כוח !יעל

    פורסמה ב 27/01/2013 ע״י יעל גז
    מה דעתך?
yyya