לקראת פרופסיונליזציה: זוויות ראייה אתיות של מורים ישראלים
- מתחים בין אכפתיות(caring) לבין עמידה בקודם אתיים פורמליים(27 מקרים) – נמצאו מתחים בין נאמנות קולגיאלית לבין דווח על התנהגות לא נאותה, בין רווחת התלמיד לבין חוקי בית הספר ובין קידום ערכים כלליים לבין עמידה בדרישות תוכנית הלימודים.
- מתחים בין תהליך הוגן ותוצר הוגן(13) – נמצאו מתחים בין צדק פרוצדוראלי לבין צדק דיסטריביוטיבי (למשל, תשלום על שעות נוספות) ומתחים בין גישה שוויונית לבין הבחנה חיובית/מתקנת(למשל, האטת קצב הלימוד למען החלשים-כן או לא?).
- מתחים בין סדר היום (agenda) הבית ספרי לבין - המשפחתי (5) – מתחים בין תמיכה בנורמות בית הספר לבין התייחסות לנורמות המשפחתיות ומתחים בין החובה לומר אמת לבין הרצון להגן על תלמידים מנזק פוטנציאלי.
- מתחים בין אוטונומיה לבין מדיניות חינוכית (4) – הכוונה למתח בין הרצון לקבל החלטות באורח עצמאי לבין הנאמנות למדיניות החינוכית ולסטנדרטים התנהגותיים שלא תמיד המורים מסכימים להם.
- מתחים בין אמונות דתיות של היחיד לבין אלה של עמיתיו (3) – מדובר במתח הנובע מאמונות דתיות סותרות בין חברי הצוות.
ביבליוגרפיה
Block, A.A., & Campbell, E. (2008). Why should I be a teacher? Journal of Teacher Education, 59(5), 416-427.
Campbell, E. (2000).Professional ethics in teaching: towards the development of a code of practice, Cambridge Journal of Education, 30 (2), 203-221.
Carr, D. (2005). Personal and interpersonal relationships in education and teaching: a virtue ethical perspective, British Journal of Educational Studies, 53(3), 255-271.
Colnerud, G. (2006). Teacher ethics as a research problem: syntheses achieved and new issues, Teacher and Teaching: Theory into Practice, 12, 365-385.
Gore, J.M., & Morrison, K. (2001). The perpetuation of a (semi-) profession: challenges in the governance of teacher education, Teaching and Teacher Education, 17, 567-582.
Halpern, E. (2001). Family psychology from an Israeli perspective, American Psychologist, 56(1), 58-64.
Husu, J., & Tirri, K. (2001). Teachers” ethical choices in sociomoral settings, Journal of Moral Education, 30(4), 361-375.
Lavee, Y., & Katz, R. (2003). The family in Israel: between tradition and modernity, Marriage and Family Review, 35(1), 193-212.
Roseneil, S., & Budgeon, S. (2004). Cultures of intimacy and care beyond "the family": personal life and social change in the early 21st century, Current Sociology, 52(2), 135-160.
- מתחים בין אכפתיות(caring) לבין עמידה בקודם אתיים פורמליים(27 מקרים) – נמצאו מתחים בין נאמנות קולגיאלית לבין דווח על התנהגות לא נאותה, בין רווחת התלמיד לבין חוקי בית הספר ובין קידום ערכים כלליים לבין עמידה בדרישות תוכנית הלימודים.
- מתחים בין תהליך הוגן ותוצר הוגן(13) – נמצאו מתחים בין צדק פרוצדוראלי לבין צדק דיסטריביוטיבי (למשל, תשלום על שעות נוספות) ומתחים בין גישה שוויונית לבין הבחנה חיובית/מתקנת(למשל, האטת קצב הלימוד למען החלשים-כן או לא?).
- מתחים בין סדר היום (agenda) הבית ספרי לבין - המשפחתי (5) – מתחים בין תמיכה בנורמות בית הספר לבין התייחסות לנורמות המשפחתיות ומתחים בין החובה לומר אמת לבין הרצון להגן על תלמידים מנזק פוטנציאלי.
- מתחים בין אוטונומיה לבין מדיניות חינוכית (4) – הכוונה למתח בין הרצון לקבל החלטות באורח עצמאי לבין הנאמנות למדיניות החינוכית ולסטנדרטים התנהגותיים שלא תמיד המורים מסכימים להם.
- מתחים בין אמונות דתיות של היחיד לבין אלה של עמיתיו (3) – מדובר במתח הנובע מאמונות דתיות סותרות בין חברי הצוות.
שלום,כיצד אני משיגה את המאמר הזה?
שלום,כיצד אני משיגה את המאמר הזה?