לקראת למידה מתוקשבת מבוססת פורטפוליו ממוחשב בבתי הספר באוסטריה
מילות מפתח:
בתי ספר תיכוניים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
פורטפוליו דיגיטלי
פיתוחים טכנולוגיים
מקור וקרדיט :
Christian Dorninger, Christian Schrack. Future Learning Strategy and ePortfolios in Education, International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), Vol 3, No 1 (2008).
מערכת החינוך באוסטריה , בניגוד לישראל, שמה את הדגש על הכנה לעולם העבודה והקניית מיומנויות לחיים המעשיים באקדמיה ובעולם העבודה. על רקע זה יזם משרד החינוך האוסטרי תכנית מקיפה לבתי הספר התיכוניים הנקראת "למידה עתידית" (“Future Learning” ). בתכנית תקשוב זו ניתן מקום מרכזי ללמידה מתוקשבת מבוססת פורטפוליו ממוחשב (electronic Portfolios ). התלמידים בבתי הספר התיכוניים לומדים לתעד את כל העבודות והפרויקטים שהם כותבים בפורטפוליו הממוחשב, כולל הערכת המורים, משובים , גרסאות שונות של הכנת הפרויקטים ואפילו הערכת עמיתים ( דגש על עבודת צוות סביב הפורטפוליו הממוחשב). הלמידה בבתי ספר תיכוניים סביב פורטפוליו ממוחשב יוצרת מרחב למידה אישי של התלמיד, כולל רפלקציה המועדת במערכת הממוחשבת . הרציונל של מפתחי המערכת הוא שהתלמיד יתמודד עם למידה מבוססת פרויקטים גם באופן פרטני וגם בעבודת צוות ולכן הפורטפוליו הממוחשב כולל כמה וכמה שכבות מידע מקבילות : שכבת עבודה ועיבוד, שכבת למידה עיונית, ושכבת תצוגה. כל שכבות המידע המתוקשבות נועדו להטמיע אצל התלמיד את המיומנויות של ניהול ידע. האוסטרים השקיעו לא מעט תקציבים בפיתוח התכנותי של המערכת וכרגע היא מופעלת ב120 בתי ספר תיכוניים כניסוי , חלקם עיוניים וחלקם בתי ספר טכנולוגיים (Christian Dorninger, Christian Schrack).
המאמר המקורי מצורף כקובץ PDF מצד ימין .
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya